Artikler

Klumme

Uncle Grey og AKQA skubber fusion. Men er det klogt?

Grey bliver internationalt lagt ind under AKQA, men i Danmark vil Uncle Grey og AKQA foreløbig fortsætte hver for sig. Spørgsmålet er, om man blot skubber problemerne foran sig. Om det ikke vil være bedre at komme i gang med fusionen.

13. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Sådan opnår man kundeloyalitet i et marked fyldt med fristelser

Klumme: Virksomheder kan og bør udnytte dataanalyser til at sikre mere kundeloyalitet. Hvorfor tilbyde forbrugerne krummer, hvis man kan servere hele kagen, skriver Thomas Thorning fra SAS Institute.

13. november 2020
0 kommentarer
Klumme

“Dansk turisme er et digitalt vildnis af ufærdige hjemmesider, døde apps og uinspirerende sociale medier”

Klumme af Peter Svarre: Danmark er ét af verdens mest gennemdigitaliserede lande, men når turisterne rammer vores byer og kyster, møder de et digitalt vildnis af ufærdige hjemmesider, døde apps og uinspirerende sociale medier. Projekterne strander, fordi der er meget få penge og lille vilje til den kedelige og langtrukne drift.

6. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Der er så meget Oddset-direktøren forstår

Klumme: Heriblandt at han ikke kan køre en kampagne, der er bygget op om, at der er så meget kvinder ikke forstår.

2. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Paris Hilton har fat i den lange ende

Klumme: Vil du være relevant for de unge? Så har Paris Hilton faktisk et brugbart budskab til at anskue og arbejde med influencers. Morten Kristensen tilføjer konkrete eksempler for aktivist-brands, samt hvor og hvordan de begynder.

29. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Farvel til Danmarks bedst kendte digitale bureaubrand

Klumme: Creuna er blevet solgt for noget, der ligner en spotpris til svenske it-konsulenter, der bliver det fortsættende brand. Men hvorfor droppe det bedst kendte danske digitale bureaubrand.

27. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Sådan laver du en turnaround af dit bureau

Klumme: Corona har sendt mange danske bureauer i krise-mode. Hvad kræver det at komme ud af en krise? Det har et mindre forskningsprojekt med fire danske bureauer undersøgt. Resultaterne siger, at den vellykkede bureau-turnaround varer tre år og indeholder fem strategiske indsatsområder. Læs mere om dem her i denne klumme af Henrik Jensen, Brandse & Co.

23. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

5G er kommet – her er 5 brancher der bliver forandret

Klumme: 5G er blevet kaldt meget og beskyldt for endnu mere. Ikke desto mindre er det her nu, siger Jeppe Ank Jørgensen, der her ser på fem fremtidsudsigter, 5G bringer med sig fra et brugerperspektiv.

21. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Compliance eller bøder – den svære jura i markedsføringen kan blive overskuelig

Klumme: Det kan være svært at finde ud af, om man overholder lovgivningen, når man kontakter sine kunder. Her giver advokat Torsten Hylleberg en række gode råd til, hvordan man undgår at få bøder i forbindelse med markedsføring.

20. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

TV2’s Toppen af poppen burde være pensum for alle reklamefolk

Klumme: Det handler om personlighedens betydning for det kreative output. Det handler om at undersøge det sted, hvor tingene ikke er under kontrol, men heller ikke totalt kaos. Det ved professor i sociologi Hartmut Rosa noget om, skriver Hanne Feldthus i denne klumme.

9. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

They don’t want to buy the brand – they want to join it!

Fremtidens forbrugere er ligeglade med, hvad brands siger. De interesserer sig kun for, hvad brands gør. Fremtidens CMO og bureau skal tænke og agere som aktivister. Mikkel Hagedorn skriver i denne klumme om den næste transformation. Nemlig den etiske. Og den er her allerede.

7. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Et nys er mere skamfuldt end en prut

Klumme: Skam er en vild følelse og definerer vores fremtid. Vi har brug for en kommunikationsindsats, der fjerner skammen ved Covid19 – ellers kryber de smittede i flyverskjul, og smittekæderne breder sig.

2. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Indspark til bureauets 2021 budget

Klumme: Henrik Jensen, der er tidligere mediabureaudirektør og ph.d. i innovation af forretningsmodeller inden for medier og bureauer, beskriver her, hvad bureaudirektørerne bør tage højde for i deres budgetplanlægning for 2021.

25. september 2020
0 kommentarer
Klumme

20 år gammel Mussetrusse-filmen spøger stadig hos Topdanmark

Klumme: Topdanmark har ikke massekommunikeret i 20 år, så på den led virker det historisk, at man nu er gået ud i en stor kampagne. Men måske er skiftet alligevel ikke et opgør med tidligere holdninger til markedsføring.

23. september 2020
0 kommentarer
Klumme

”Vi er i al beskedenhed ret godt tilfredse”

Klumme: Creative Club står bag Bureaubiz og i denne klumme fortæller formanden for Creative Club lidt om, hvordan det er gået siden starten af Creative Club for 18 måneder siden.

21. september 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club