Artikler

Klumme

Friskfyrsmarketing er fortid i fitnessland

KLUMME: Fitnessfolket får først julelys i øjnene, når nytårsforsættene skal indfries i det lokale træningscenter. En forestilling, fitnesskæderne historisk har reklameret fuldstændig tonedøvt for. Men tiden for #frækkert er ligesom gået – og har i øvrigt aldrig været. De nyeste budskaber handler i stedet om gode vaner.

14. januar 2020
1 kommentar
Klumme

2020: en digital dekade i revy og relief

KLUMME: Med indgangen til 2020 sætter vi punktum for et årti, der for alvor har etableret frasen ”Future is now”. I starten af 2010 havde du sandsynligvis aldrig hørt om Netflix, iPads, Instagram eller Adele. Det siger lidt om, hvor meget der egentlig kan ske på ti år, og det giver god grund til at skrue forventningerne til de næste ti endnu højere op.

10. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Forestil dig en tre dages weekend – hver uge

KLUMME: 43 medarbejdere, der alle arbejder 30 timer om ugen. Fredag er blevet fridag hos Abtion, og partner Bo Kønskov opfordrer andre bureauer til at gøre det samme. Her kommer han med tre konkrete tiltag, som var med til at skabe forandringen.

7. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Brands vider sig sikre frem for at udfordre

KLUMME: Hvor mange virksomheder tør i virkeligheden udfordre markedet og sig selv, når det kommer til stykket? Professionelle strategisk orienterede virksomheder agerer ikke uden at vide, hvad adfærden vil medføre. Derfor investerer de i al den viden og indsigt, de kan skaffe sig, før de skrider til handling. Fornuftigt nok, hvis man magter at forstå og bruge det, man får at vide.

6. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Ruller insourcingbølgen tilbage?

KLUMME: Flere internationale brands er på tilbagetog fra de store insourcingambitioner. Det gælder Vodafone, Nissan og Duracell. Er det en ny trend, at insourcingbølgen aftager? Måske i udlandet, men hvad med i Danmark?

2. januar 2020
1 kommentar
Klumme

Kreativitet. Det nye buzzword på direktionsgangene i 2020?

KLUMME: Kreativitet er et eksotisk ord – men farligt, fordi det er ude af kontrol. Ude af kontrol, fordi ingen på direktionsgangen helt forstår, hvad det er. Poul Mikkelsen forklarer her, at kreativitet ofte kun bygger på hypoteser.

17. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Emilie Lilja: ”Kreativitet og troværdighed er de bærende elementer i dit brand”

KLUMME: Influencer og podcastvært Emilie Lilja ønsker mere åbenhed omkring influencere. Hun giver et indblik i branchen og opfordrer til omtanke, når man indgår et influencersamarbejde – for det er i sidste ende bedst for begge brands.

12. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Carlings lancerer verdens første interaktive T-shirt

KLUMME: Sidste år lancerede Carlings verdens første digitale tøjkollektion, og i år lancerer de verdens første interaktive T-shirt. Initiativet er bestemt godt – og adresserer fremtiden på en måde, vi ikke har set før.

11. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Når tv-reklame indhentes af den digitale verdensorden

9. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Mens vi venter på revolutionen

KLUMME: Extinction Rebellion er en af de hurtigst voksende klimabevægelser. Den har på få måneder spredt sig fra Storbritannien til lande som USA, Australien, Sydafrika og Danmark. Er Extinction Rebellion bevægelsen, der vil samle verdens befolkninger til oprør, eller har den allerede fejlet?

9. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Peloton-hysteriet er netop bare hysteri

KLUMME: I begyndelsen af december udkom træningsudstyrs- og medievirksomheden Peloton med en reklame, der næsten øjeblikkeligt afstedkom et større ramaskrig i shitstormskala, efter at reklamen gik viralt – ikke mindst takket være diverse ”spoofs”, som komikeren Eva Victors hjemmevideo på Twitter.

9. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Pelotons aktieværdi falder med 1 milliard dollars efter hadereklame

KLUMME: Velkommen til en supersensitiv virkelighed, hvor de krænkelsesparate signalsensitive tastaturkrigere hvirvler shitstorme og mock-memer op om hvad som helst.
Eller måske er der noget at komme efter i Pelotons virale shitstorm?

6. december 2019
0 kommentarer
Klumme

TAK til rygerne

Taknemligheden lander på et tørt sted, når Røgfri Fremtid siger tak til rygerne i ny kampagne. Vi har talt med Kræftens Bekæmpelse om kampagnen set i lyset af finanslovsudspillet.

6. december 2019
0 kommentarer
Klumme

5 brands, der rammer plet med deres julekampagner

KLUMME: Det er kun starten af december, og julen er allerede alle vegne. Også i reklamebranchen. John Lewis, KLM og TikTok er alle i julehumør. Kristoffer Okkels har her udvalgt fem, der rammer plet i deres julekampagner.

5. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Er chatbot en saga blot?

3. december 2019
0 kommentarer
En del af Creative Club