Artikler

Klumme

Pelotons aktieværdi falder med 1 milliard dollars efter hadereklame

KLUMME: Velkommen til en supersensitiv virkelighed, hvor de krænkelsesparate signalsensitive tastaturkrigere hvirvler shitstorme og mock-memer op om hvad som helst.
Eller måske er der noget at komme efter i Pelotons virale shitstorm?

6. december 2019
0 kommentarer
Klumme

TAK til rygerne

Taknemligheden lander på et tørt sted, når Røgfri Fremtid siger tak til rygerne i ny kampagne. Vi har talt med Kræftens Bekæmpelse om kampagnen set i lyset af finanslovsudspillet.

6. december 2019
0 kommentarer
Klumme

5 brands, der rammer plet med deres julekampagner

KLUMME: Det er kun starten af december, og julen er allerede alle vegne. Også i reklamebranchen. John Lewis, KLM og TikTok er alle i julehumør. Kristoffer Okkels har her udvalgt fem, der rammer plet i deres julekampagner.

5. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Er chatbot en saga blot?

3. december 2019
0 kommentarer
Klumme

5 argumenter for flere slags retargeting

KLUMME: Retargeting har vist sig at være en succesfuld og effektiv teknik ved annoncering. Det er dog en almindelig opfattelse, at brugen af flere aktører samtidig resulterer i højere omkostninger og et dårligere resultat. Men faktum er, at det forholder sig præcis omvendt, mener Karolina Klijer, business development manager på RTB House.

2. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Det ser sort ud for Black Friday

KLUMME: I morgen går det løs. Den 29. november er det Black Friday – synonym for forbrugsfest, overflod og borgerkrigstilstande i butikker med de bedste tilbud. Mens nogle brands gør festdagen til en hel festuge, så boykotter andre festlighederne helt. Vi kigger nærmere på Black Friday anno 2019.

28. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Hall of Shame – Greenwashing

KLUMME: Vi ved, at det er in at være grøn. Så in, at virksomheder slynger om sig med løfter om en grøn fremtid – alt imens resten af deres virksomhed er sort som kul. Vi zoomer ind på nogle af reklamebranchens grønne tiltag – der nok ikke er så grønne endda, når det kommer til stykket.

26. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Blackstone kerer sig om os

KLUMME: Blackstones danske afdeling, som før hed 360 North, skifter navn efter massiv negativ omtale det sidste år. Og navnet er ikke til at tage fejl af.

25. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Praktikant: Man bliver ikke Don Draper af at gå i jakkesæt

KLUMME: Praktikant hos MBA fortæller, at det kan føles angstprovokerende at stå blandt folk, der har mange flere års erfaring end en selv. Men hvis man selv vil have erfaring, så er man nødt til at arbejde ‘på gulvet’.

22. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Don’t let your memes be dreams

KLUMME: Memes har en levetid på måske en uge. Eller højst en måned. Og i den levetid opnår de så meget popularitet, at merchandise efterspørges. Ja, meme-merchandise.

19. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Coop har succes med marketing gamification

KLUMME: Coop bruger marketing gamification med en klar målsætning om at forbedre deres kundeloyalitetet. LeadFamly forklarer, hvordan de har hjulpet Coop med at bruge gamification – og hvad du kan lære af Coops resultater.

19. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Hipsterne slår Gillette ihjel

KLUMME: Gillette er i minus. Hvorfor? Fordi mænd har droppet barberingen. Det er blevet smart med moustache, bakkenbarter og fuldskæg. I det hele taget bare skæg.

19. november 2019
0 kommentarer
Klumme

BUT WHY-reklamer

KLUMME: Der var engang, hvor man fremstillede asfalt, fordi det er irriterende at køre på en grusvej. Så skulle alle virksomheder have et brand purpose, og så fremstillede vi asfalt, fordi det øger livskvaliteten. I dag skal vi et trin højere op af brand purpose-stigen – nu fremstiller vi asfalt, fordi det støtter ligestilling, verdensfreden og FN’s 17 verdensmål. Spørgsmålet er bare, om et altruistisk brand purpose nu også er effektivt til at sælge.

19. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Antagelser om alder

KLUMME: Når vi taler om alder, er vi så åbne – og alligevel falder vi let ned i de samme antagelser. Jeg gør det også selv. Men måske vi skulle gøre op mod vores antagelser om alder.

15. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Greta Thunberg til eftertanke

KLUMME: Der har været mange og stærkt følelsesladede reaktioner på Greta Thunberg. Hun har en helt særlig evne til at få voksne, besindige og veluddannede mennesker i affekt. Hvordan kan det være, at en lille pige, der bare vil verden det godt, kan få os helt op i det røde felt?

14. november 2019
0 kommentarer
En del af Creative Club