Bording køber endnu et bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

For halvandet år siden købte Bording dialogbureauet Relationshuset Gekko. Nu køber de endnu et bureau, denne gang et reklamebureau.

For halvandet år siden købte F. E. Bording dialogbureauet RelationshusetGekko. Nu køber de endnu et bureau, denne gang et reklamebureau.

Der er tale om HEP Kommunikation, som Henrik Hugo Petersen startede for 15 år siden og som pr. 1. januar er blevet integreret i datterselskabet Bording Pro.

Bording-koncernen, der er stiftet i 1792 som et trykkeri, nøjes ikke med opkøb i den danske bureaubranche – man har ligeledes købt CRM-bureauet Cognito i Norge.

Om årsagen til opkøbene fortæller kommerciel direktør i Bording-koncernen, Thomas Ladefoged:

”Vi er optagede af at hjælpe vores kunder med at skabe forretning via kommunikation og interaktion – og vi investerer i det, der giver os en konkurrencemæssig fordel, og hvor vi kan hjælpe vores kunder i at skabe mere effektiv kommunikation og interaktion via alle kanaler.”

Han fortæller samtidig, at Bording de seneste 10-15 år har valgt at fokusere på tre forretningsområder: Rådgivning inden for relation og CRM, IT- og marketingautomation samt Cross-media eksekvering.

Med købene af HEP Kommunikation, Relationshuset Gekko og Cognito er især rådgivningsdelen styrket.

HEP Kommunikation, der leverer reklamekommunikation på taktisk og praktisk niveau, bidrager til Bording-koncernen med en omsætning på godt 10 mio. kroner, godt 50 kunder samt 5 medarbejdere. Overskuddet sidste år var på 600.000 kr.

”Vi er et traditionelt bureau, der helt bevidst har placeret os i den del af markedet, hvor fleksibilitet, hastighed og pris vægter højest – for der ligger den største del af kundernes behov og omsætning. Og på den måde passer vi rigtigt godt sammen med Bording Pro,” siger HEP-stifter Henrik Hugo Petersen.