BureauTrends kommer traditionen tro til at være et Kinderæg af viden i form af Nøgletalsanalysen, CMO trendanalysen og Bureaudirektør trendanalysen. Alt i alt 100 sider spækket med information.

I Nøgletalsanalysen ser vi på, hvordan det økonomisk er gået for godt 350 bureauer inden for reklamebureauer, digitale bureauer, PR-bureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.

Inkluderet er bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger, performance-score samt placering i Holms klassifikation (De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive).

I CMO trendanalysen kigger vi på, hvordan de godt 100 annoncører disponerer deres marketingbudgetter. Vi afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, i den måde de organiserer sig og samarbejder med bureauer på.

Sidst, men ikke mindst, afdækker vi annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer.

I Bureaudirektør trendanalysen, hvor godt 100 bureaudirektører deltager, afdækker vi bureauernes økonomiske situation, deres ydelser/kompetencer, brug af freelancere, on-site allokering og udfordringer i samarbejdet med deres kunder.

Endelig har vi lidt spørgsmål omkring Covid-19, og hvad der generelt holder bureaudirektørerne vågne om natten.

2021-rapporten udkommer til september, men kan bestilles allerede nu. Prisen er uændret kr. 4.950,- ex moms for det første eks. og kr. 500,- ex moms/styk, for de efterfølgende. Rapporten fremsendes sammen med en faktura.

Har du nogle spørgsmål, så send en mail til branchechef Michael Brochmann på mbn@creativeclub.dk eller til adm. direktør Mogens Østergaard fra MyResearch på mo@myresearch.dk.

Udfyld nedenstående, hvis du ønsker at købe rapporten og angiv, hvor mange eksemplarer, du ønsker:

  • Please enter a number from 1 to 100.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Sponsorer på BureauTrends:

En del af Creative Club