

Bureaubiz’ årlige bureaurapport fusionerer i år med MyResearch’ Trendrapport.
Det nye navn bliver BureauTrends, og kommer til at indeholde et Kinderæg af viden i form af nøgletalsanalysen, CMO trendanalysen og bureaudirektør trendanalysen.
Alt i alt 100 sider spækket med information.
I Nøgletalsanalysen ser vi på, hvordan det økonomisk er gået for flere end 300 bureauer inden for typerne: reklamebureauer, digitale bureauer, PR-bureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.
Inkluderet er bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger og performance-score.
Rapporten indeholder også Holms klassifikation, hvor win-win, lose-lose, socialkontorer og slavepiskere har skiftet navn til: De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive.
I CMO trendanalysen kigger vi på, hvordan 117 annoncører disponerer deres marketingbudgetter.
Vi afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, i den måde de organiserer sig og samarbejder med bureauer på.
Sidst, men ikke mindst, afdækker vi annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer.
I Bureaudirektør trendanalysen, hvor 87 bureaudirektører har deltaget, afdækker vi bureauernes økonomiske situation, deres ydelser/kompetencer, brug af freelancere, on-site allokering og udfordringer i samarbejdet med deres kunder.
Endelig har vi lidt spørgsmål omkring Covid-19, og hvad der generelt holder bureaudirektørerne vågne om natten.
2020-rapporten udkom ultimo august, og kan bestilles nu. Prisen er kr. 4.950,- ex moms for det første eks. og kr. 500,- ex moms/styk, for de efterfølgende.
Rapporten fremsendes med det samme sammen med en faktura.
Har du nogle spørgsmål, så send en mail til branchechef Michael Brochmann på mbn@creativeclub.dk.
Udfyld nedenstående, hvis du ønsker at købe rapporten og angiv, hvor mange eksemplarer, du ønsker:
Sponsorer på BureauTrends: