BureauTrends 2023 kan bestilles nu

BureauTrends udgives af Bureaubiz og udkommer til september og gennemgår i år knap 400 bureauers regnskaber for 2022 i nøgletalsanalysen.

Desuden indeholder BureauTrends CMO trendanalysen, som giver 138 CMO’ers bud på, hvilke tendenser de ser i forhold til annoncemarked og bureausamarbejde.

Alt i alt knap 100 sider spækket med information om den danske bureaubranche – som også inkluderer en liste over de mest award-vindende bureauer samt årets gang i den danske bureaubranche.

Bureauerne er som sædvanlig delt op i reklamebureauer, digitale bureauer, kommunikationsbureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.

Nøgletalsanalysen, som Bureaubiz har udgivet siden 2008, inkluderer bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger, performance-score samt placering i Holms klassifikation (De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive).

CMO trendanalysen kigger på, hvordan mere end 100 annoncører disponerer deres marketingbudgetter. CMO trendanalysen afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, den måde, hvorpå annoncørerne organiserer sig samt den måde, hvorpå de samarbejder med bureauer.

Sidst, men ikke mindst, afdækker analysen annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer. CMO trendanalysen er udarbejdet af MyResearch.

Rapporten kan bestilles nu.

Prisen er kr. 4.950,– ex moms for det første eksemplar og kr. 500,- ex moms/styk, for de efterfølgende. Vi fremsender rapporten hurtigst muligt og fakturaen får du på e-mail fra GRAKOM.

Rapporten er gratis for bureaumedlemmer og bureauledermedlemmer af Creative Club.

Har du nogle spørgsmål, så send en mail til branchechef Michael Brochmann på mbn@creativeclub.dk 

Udfyld nedenstående, hvis du ønsker at købe rapporten og angiv, hvor mange eksemplarer, du ønsker:

  • Indtast et nummer fra 1 til 100.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.