BureauTrends 2024 kan bestilles nu
BureauTrends udgives af Bureaubiz og udkommer medio september og gennemgår i år mere end 400 bureauers regnskaber for 2023 i nøgletalsanalysen.
Desuden indeholder BureauTrends CMO trendanalysen, som giver 159 CMO’ers bud på, hvilke tendenser de ser i forhold til annoncemarked og bureausamarbejde.
Som noget nyt i år indeholder rapporten også en bureaudirektøranalyse, hvor 100 bureaudirektører giver deres bud på, hvilke udfordringer og tendenser der er i bureaumarkedet lige nu.
Du får i alt knap 100 sider spækket med information om den danske bureaubranche. Og som noget nyt i år kan du også sammen med rapporten købe en elektronisk og søgbar udgave med de aktuelle data fra nøgletalsanalysen og fem års historiske data.
Bureauerne er som sædvanlig delt op i reklamebureauer, digitale bureauer, kommunikationsbureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.
Nøgletalsanalysen, som Bureaubiz har udgivet siden 2008, inkluderer bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger, performance-score samt placering i Holms klassifikation (De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive).
CMO trendanalysen kigger på, hvordan 140 annoncører disponerer deres marketingbudgetter. CMO trendanalysen afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, den måde, hvorpå annoncørerne organiserer sig samt den måde, hvorpå de samarbejder med bureauer.
Sidst, men ikke mindst, afdækker analysen annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer. CMO trendanalysen er udarbejdet af MyResearch.
Bureaudirektøranalysen indeholder en konjunkturmåling af bureauerne på parametre som ordretilgang, bruttoavance, lønninger og antal medarbejdere. Hvad der begrænser væksten, og hvor bureauerne vil udvikle sig. Den afdækker også, hvorvidt bureauerne ser på AI som en trussel eller en mulighed, og endelig får vi en indikation hvad ESG betyder for bureauernes kunder.
Rapporten kan bestilles nu.
Rapporten på tryk
Pris: 4.950 kr.
Digital og søgbar version af nøgletals-dataset’et inkl. 1 trykt rapport
Søg i alle nøgletal fra nøgletalsanalysen fem år tilbage i tiden og sammenlign med dine konkurrenter og brancher. Inkl. 1 stk. trykt rapport. Pris 11.000 kr.
Den trykte rapport er gratis for bureaumedlemmer og bureauledermedlemmer af Creative Club.
Har du nogle spørgsmål, så send en mail til branchechef Michael Brochmann på mbn@creativeclub.dk
Udfyld nedenstående, hvis du ønsker at købe rapporten og angiv, hvor mange eksemplarer, du ønsker: