Vices in-house kreative bureau i Skandinavien udforsker sammen med WPPs Team Danone, hvordan julemanden træner for at komme i form inden jul.
Danones yoghurt-brand Actimel ønsker at opfordre og inspirere folk til at ‘stay strong’ i hverdagen.
En af dem, der for alvor kommer på arbejde de kommende dage, er julemanden. Og det er hårdt arbejde – konstateres det – at håndtere børn i indkøbscentre, til at klatre ned gennem skorstene og samtidig levere det perfekte “ho, ho, ho”.
“Vi ønskede at skabe en morsom og engagerende video, der viser alt det, som julemanden må igennem for at forberede sig til julen. Derfor spolede vi tiden tilbage til, før han trækker i julemandskostumet og ser ham kæmpe for at komme i form til højsæsonen,” siger Jonathan Lang, Creative Director, Vice Media Scandinavia – Virtue Worldwide.
Virtue Worldwides skandinaviske kontor i København har skabt julekampagnen for Danones yoghurt-brand, Actimel. Idéen med digital aktivering omkring julemanden er blevet til i samarbejde mellem Virtue og WPPs Team Danone.
“I Virtue har vi fundet en partner, der på glimrende vis har skabt Santa-videoen, dels i overensstemmelse med Actimels TV-reklamer, der beskæftiger sig med vanskelige erhverv, og dels meget specifikt til digitale kanaler og perfekt tilpasset til digitale platforme,” siger Stéphanie Moittié, Global Digital Director, WPPs Team Danone.
“At valget faldt på Virtue i Danmark, var åbenlyst for Actimel. Vi har ledt efter måder at nå en specifik attitude, eftersom vores produkter bliver mere og mere relevante for nye grupper af forbrugere. Teamet var i stand til effektivt at forstå vores forretning og komme tilbage med en målrettet strategi og en edgy visuel retning, der matchede vores produkt perfekt. Det, kombineret med Virtues globale rækkevidde gjorde dem til et oplagt valg for Actimels S tay Strong jule-kampagne,” siger Marjorie Borreda-Martinez, Global Digital Manager, Actimel.
https://www.youtube.com/watch?v=KRE5fYTOVik
Filmen er skudt til at tilgodese en bred vifte af kanaler med et stærkt fokus på at bringe narrativet i fokus, hvilket gør Virtue i stand til at tilpasse indholdet til de forskellige formater på TV, Facebook, YouTube og Snapchat. I tæt samarbejde med Facebook og Snapchat har Virtue udviklet versioner målrettet de enkelte platforme, der skal opfordre til engagement.
“Det er interessante tider for video, og der er flere forskellige teorier om, hvad der virker og hvad der ikke gør. Vi er glade for at arbejde så tæt med vores kunde, samt i det partnerskab med Facebook og Snapchat, der gør det muligt at teste vores versioner, så vi sikrer, at vores kreative beslutninger har den største gennemslagskraft,” siger Frederik Andersen, CEO, Vice Media Scandinavia.
Videoen er skabt af Virtue Worldwide i København til Danone Actimel Global i Storbritannien, Irland, Frankrig, Spanien, Portugal, Italien, Tyskland, Schweiz, Østrig, Ungarn, Letland, Estland, Belgien, Canada, Rusland, Sverige, Finland, Rumænien, Tjekkiet og Polen.