Digitalbureau solgt oven på rekordregnskab

Peter Engholm
25@mail.dk

Responsfabrikken rundede for første gang 20 mio. kr. i bruttoavance og fordoblede overskuddet. Nu er bureauet blevet solgt til nordisk spiller.

Tidligere på året afleverede Responsfabrikken et regnskab med den hidtil højeste bruttoavance i digitalbureauets 15-årige historie, samtidig blev overskuddet næsten fordoblet til godt 4 mio. kr.

Man kunne se sig selv i øjnene – og samtidig begyndte man at se andre i øjnene, nærmere bestemt potentielle købere.

Og således kan Link Mobility nu meddele, at man styrker sin position i Norden inden for mobile løsninger med overtagelse af Responsfabrikken med speciale i mobile marketing.

Om handlen siger Responsfabrikkens medstifter og CEO, Michael Grindsted:

”Det har været spændende og udfordrende at være en del af den transformation, Responsfabrikken har været igennem i de senere år. Vi har været åbne omkring ønsket om at finde den rette nye ejer til Responsfabrikken. I processen har vi derfor haft stort fokus på at blive en del af en virksomhed, hvor kulturen er forenelig med de grundlæggende værdier i Responsfabrikken, hvor innovation, kreativitet, kvalitet, fleksibilitet og levering til tiden er nøgleord.”

Han tilføjer:

”Som en del af Link Mobility vil vi fortsætte med at levere kvalitetsløsninger og yde god rådgivning samtidig med, at kunderne vil få stor glæde af Link Mobilitys nordiske fundament og indgående viden om mobile løsninger på tværs af forretningsområder og platforme.”

Link Mobility Group præsenterer sig som den største udbyder af mobile løsninger til det nordiske marked, og strategien er at vokse aggressivt både organisk og via opkøb.

Om overtagelsen siger Link Mobilitys CEO, Arild E. Hustad:

”Vi styrker vores position i markedet med tilførsel af stor erfaring inden for mobile marketing. Vi ser frem til at indgå en tæt dialog med både eksisterende og nye kunder om udnyttelse af potentialet i at have forenet kræfter og kompetencer. Derfor er jeg også meget glad for, at stifterne af Responsfabrikken fortsat vil have en meget aktiv og central rolle i Link Mobility.”

Der er ikke oplyst en pris på Responsfabrikken. Overtagelsen af Responsfabrikken sker pr. 29. juni.