Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Waimea, der startede som Deducta, er blevet solgt til Standoutmedia.

Waimea blev dannet ud af det tidligere Deducta tilbage i 2014, som tidligere SAS-direktør Jørgen Lindegaard købte sig ind i som hovedaktionær, og som han har ejet sammen med SEO-eksperten Mikkel DeMib Svendsen.

Nu har de solgt bureauet til Standoutmedia, som tidligere har købt bl.a. Commercial Group.

“Vi screenede flere mulige bureauer, som havde interesse i Waimea, men valget faldt på Standoutmedia, fordi vi her tror på, at de gode værdier, vi har lagt i Waimea, vil fortsætte. Vi er sikre på, at Standoutmedia var den rigtige køber til at færdiggøre den rejse, vi startede med Waimea i 2014,” siger Jørgen Lindegaard.

Waimea fortsætter som selvstændig virksomhed på den måde, at begge bureauer får adgang til fælles ressourcer, idet medarbejdere sammensættes i stærke fag-opdelte teams på ex. webudvikling, grafisk design, UX, SEO og Google Ads.

“Det er en model, som betyder, at vi altid kan sætte det bedste hold til kunden og sikre høj faglighed på tværs af kompetencer. Vi tilbyder best-in-class på alle parametre, og alle ressourcer sidder inhouse. Hos os kan du holde ét møde og få dækket hele din digitale strategi. Det er svært at finde andre steder,” siger Klaus Walkusch, ejer og direktør i Standoutmedia, i en pressemeddelelse.

Med opkøbet af Waimea drifter Standoutmedia over 3000 kunder. Standoutmedia har 23 medarbejdere og Waimea har 11. Købesummen er ikke offentlig.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club