Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Fra maling til finans. Dorthe Krogh Jensen får ansvaret for marketing i en af Danske Banks nye store divisioner.

Efter knap 2 1/2 år som CMO hos Flügger har Dorthe Krogh Jensen fundet et nyt job. Og der bliver tale om en ganske anden verden. Hun skifter fra maling til finans.

Dorthe Krogh Jensen bliver marketingchef i Danske Banks Wealth Management. Titlen bliver Head of Marketing and Customer Engagement, og hun tiltræder i midten af november.

Wealth Management samler koncernens kompetencer inden for pensionsopsparing samt formue- og kapitalforvaltning. Ud over Danica Pension, Danske Capital og Danske Invest kommer enheden til at omfatte dele af private banking-aktiviteterne.

I foråret flyttede Camilla Dahl Hansen fra bankens centrale marketing-afdeling, hvor hun havde titel af Head of Group Marketing til et job som øverste ansvarlig for kommunikation og marketing i Wealth Management.

Her har hun været i gang med at sætte sit hold.

I sommer hentede hun Anders Adelshorst hos Microsoft til at stå i spidsen for kommunikation, og nu kommer Dorthe Krogh Jensen så for at tage ansvaret for marketing.

Begge refererer til Camilla Dahl Hansen, som derved har sin ledergruppe på plads.

Dorthe Krogh Jensen kom til Flügger efter godt tre år hos Novozymes. Herudover har hun DecisionLab og Kunde & Co på cv’et.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club