Af Peter Engholm, journalist
Simon Dalsgaard Nielsen

Netto drillede Irma. Nu har Irma svaret igen – men blev dog overhalet.

Opdateret – med Irma-input. Det er meget københavnsk: Ved Nørreport satte Netto en stilladsreklame op ved siden af Irma med teksten ”Få råd til at gå i Irma. Gå i Netto”.

En kæk sviner, der krævede et kækt – og omhyggeligt – comeback:

”Vi vil hellere komme med et kreativt modsvar end at være sure på konkurrenten,” sagde Irmas marketingchef, Lise Hørdam, til Markedsføring.

Modsvaret er alt andet end københavnsk, og det kom – i første omgang – ikke fra Irma selv, men Simon Dalsgaard Nielsen, idé- og konceptudvikler hos Superego i Horsens. Et enkelt ord blev ændret i hans post i forhold til Nettos reklame:

”Få lyst til at gå i Irma. Gå i Netto.”

Han var hurtig. I al fald hurtigere end Irma selv og brugte modpartens egen retorik – med et enkelt twist, der er svært at komme igen på.

Anders Hemmingsen greb den, og takket være influencerens godt 1,2 mio. følgere blev comebacket heftigt eksponeret. 

Lise Hørdam har efterfølgende oplyst Bureaubiz, at Irmas bureau, Republica, allerede leverede formuleringen om formiddagen, men at Irma ventede med at poste svaret til om eftermiddagen. 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club