Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Performance marketingbureauer er det seneste årti skudt frem i det danske bureaulandskab. For s360 er tiden nu kommet til at tage strategien videre: At blive et digitalt konsulenthus. Bureaubiz har taget en snak med Jakob Vedel, CEO hos s360 om, hvad der optager ham.

Bureaubiz starter i dag en ny serie, hvor vi tager pulsen på, hvad der optager bureauledere netop nu. Den første i rækken er Jakob Vedel, der er CEO i s360, som i sin tid startede som et bureau med fokus på SEO, i dag er et full service performance marketingbureau med over 220 medarbejdere, og er på vej til at transformere sig til et digitalt konsulenthus.

“I disse år er jeg optaget af vores egen transformationsproces fra et performance marketing bureau til at blive et digitalt konsulenthus inden for marketing, teknologi og data. En transformation, som vi har accelereret udviklingen på de sidste 12 måneder,” siger Jakob Vedel.

Han uddyber:

”For 4-5 år siden var digital marketing, teknologi og data i langt højere grad tre isolerede discipliner. Efterhånden som markedet er modnet, er de forskellige områder blevet mere integrerede. For et bureau som os betyder det, at det ikke længere er nok at være marketingspecialister, men at vi også skal kunne hjælpe vores kunder med strategi og data. Det betyder helt konkret, at vi har fokus på at skabe et holistisk samarbejde med vores kunder fra strategi til eksekvering.”

Integrationen betyder ikke, at man slækker på specialistdelen inden for performance marketing, tværtimod, siger Jakob Vedel, for det er ofte den måde, man kommer i kontakt med kunderne:

“Det betyder ikke, at vi skruer ned for vores dybe specialisering inden for performance marketing, tværtimod: Vi skal fortsat være de bedste til vores kerneforretning, og så bygge på derfra. Det er en stor fordel, at vi både kan eksekvere på SEO, Google Ads, Facebook mf., og optimere kanalerne på baggrund af de data indsigter vi sammen skaber og vi kan implementere de strategiplaner, der bliver lagt sammen med ledelsen hos vores kunder.”

Kultur fremmer vækst
For Jakob Vedel er det vigtigt, når man er i en ændringsproces, også at have fokus på kultur, for hos s360 er kulturen med til at fremme væksten i virksomheden.

”Vi skal passe på vores kultur. Det er den, nye medarbejdere lægger mest mærke til og som bidrager til at skabe langvarige, tætte kunderelationer. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at det er nøglen til vores succes. Mange af vores dygtigste konkurrenter har stort set den samme strategi som os, og derfor skal vi vinde på vores kultur, værdier og mindset – hver eneste dag. Det arbejder vi meget med, og derfor tror jeg, at vi er vokset hurtigere end andre,” siger Jakob Vedel.

Netop for at bevare og beskytte kulturen i bureauet, prioriterer Jakob Vedel som udgangspunkt organisk vækst og ekspansion til udlandet. s360 har dog foretaget opkøb, når man har vurderet et strategisk match, hvilket var tilfældet med Online Partners i 2019 og det norske bureau Sempro i 2021.

Foruden at have kontorer i Danmark, Norge, Sverige og Finland, forventer Jakob Vedel at ekspandere s360 til nye internationale markeder:

 ”Vi vil gerne vokse organisk ud i verden, og lige nu har vi fokus rettet mod England, Tyskland og Holland, hvor vi satser på at åbne kontorer i de kommende år,” siger Jakob Vedel.

Fakta
s360 blev stiftet i 2011 af Jakob Vedel og Mathias Hillerup, og er i dag et full service performance marketingbureau med mere end 220 digitale specialister og konsulenter fordelt på syv kontorer i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

s360 har vundet flere priser, bl.a. i European Search Awards, UK Paid Media Awards, European Paid Media Awards og European Content Awards for kunder som Lomax, Camille Brinch Jewellery, Kia og Blossom.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club