KMD køber In2media Group

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den øverste chef for det nye setup, der kommer til at hedde Charlie Tango, kommer fra KMD.

In2media group, der består af bureauerne In2media, Baby og Insilico, får KMD som ny ejer.

Opkøbet sker for at ruste In2media Group til at ’være en ledende nordisk spiller inden for digital transformation og styrkede kundeoplevelser’.

” Vi ser en stigende efterspørgsel fra vores kunder på tværs af sektorer, når det gælder digitale services. Derfor har vi over en periode kigget efter en succesrig platform at bygge videre på og har fundet det perfekte match i In2media group . Vi kender In2media group særdeles godt gennem flere års samarbejde, og de besidder en stærk kombination af teknologisk og kommerciel forretningsforståelse samt en dyb bruger- og kundeindsigt”, siger adm.dir. i KMD, Eva Berneke.

Fra formand for In2media Group, Tim Frank Andersen lyder det:

”Ved at vi nu bliver bakket op af KMD-familien og samtidig bevarer vores selvstændighed, får vi de bedst tænkelige muligheder for at videreudvikle det, vi har skabt over de sidste ti år. Vi får etableret et meget attraktivt fundament for vores videre udvikling med det bedste fra den forretningsstrategiske, den kreative og den teknologiske verden samt muligheden for at skabe en virkelig interessant samarbejdspartner for både danske og internationale virksomheder i deres arbejde med at transformere og udkomme digitalt.”

Topchef fra KMD
Tim Frank Andersen bliver chief digital officer i det nye set-up. Topledelsen i In2media group, herunder Andreas Iversen, Mads Haupt Toft og Martin Nebelong, fortsætter i den øverste ledelse i Charlie Tango.

Den øverste chef for Charlie Tango bliver 48-årige Lars Bjørn Falkenberg, der fra en stilling som CEO i Epinion Gruppen kom til KMD i 2016.

Charlie Tango bliver boende i In2medias lokaler på Østerbro i København.

Flere kompetencer
Det er planen, at bureaugruppen på kort sigt oprustes med teknologiske, digitale og kreative kompetencer for at møde den stigende efterspørgsel inden for digital transformation og markedsføring, svarende til en organisation på over 200 mand i Danmark allerede i indeværende år, skriver In2media i en pressemeddelelse.

Ambitionerne er i første omgang at forstærke gruppens plads i den danske superliga inden for digital og kreativitet. På den lidt længere bane er perspektivet en solid skandinavisk markedsposition.