Alm. Brand plejede at sige, at man kunne samle bank, forsikring og pension hos dem. Det kan man ikke længere, for i efteråret solgte Alm. Brand bankdelen af forretningen fra. Derfor er der behov for en ny fortælling, der kan give danskerne en forståelse for brandet og det nye fokus på forsikring og pension.
Kunde & Co. har udviklet det kreative univers og brandstrategien for Alm. Brands nye reklamekampagne, der skal positionere forsikringsselskabet som enkelt og ukompliceret.
“Vi er en ny og mere fokuseret virksomhed, der søger ind til kernen af det, vi er gode til: nemlig forsikring og pension. Det skal den nye kampagne være med til at fortælle kunderne og resten af markedet,” siger marketingchef i Alm. Brand, Lotte Bregnhøj-Gelvad, i en pressemeddelelse.
Reklamekampagnen tager udgangspunkt i to kendte danskere, nemlig svømmeren Jeanette Ottesen og Vild med Dans-dommeren Jens Werner, og kernebudskabet er, at Alm. Brand tilbyder kunderne enkle løsninger, der passer til lige præcis dem.
”Selvom vi danskere har mange fællestræk, er vi vidt forskellige, og det skal ens forsikring tage højde for. Med den nye kampagne vil vi gerne vise, at Alm. Brand passer ualmindeligt godt til kunden – uanset deres behov,” siger Lotte Bregnhøj-Gelvad.
Kampagnen blev lanceret 1. maj – i første omgang med Jeanette Ottesen, og kører de næste to måneder på TV, digitale kanaler og i udvalgte printmedier.
Se kampagnefilmen her.
https://www.youtube.com/watch?v=U8Zd51T7omw