I går blev E-handelsprisen 2020 uddelt ved en virtuel overrækkelse ligesom stort set alle andre prisuddelinger i år.
Matas løb med tre priser: Den største pris, Guldprisen, samt bedste omnichannel-virksomhed. Og Matas’ bureau, Hesehus, blev vinderen af bedste e-handelscase for Matas.
Fra Matas’ e-commerce- direktør, Brian Andersen, lyder det:
”Vi er så glade! Det er den her pris, som vi allerhelst vil vinde, fordi det er hele Matas’ pris. Vi har butikkerne med, vi har vores klub med, vi har vores online med, vi har vores lager med og får alt det til at spille sammen i en enhed. Og det, som vi kan se, er, at når kunderne begynder at handle på tværs af flere kanaler, så køber de mere. Så tusind tak til alle medarbejdere og tusind tak til alle leverandører. Vi er så stolte.”
Også hos Hesehus var der glæde:
”For os har de sidste snart 10 års tætte samarbejde med Matas været og er stadig en kæmpe fornøjelse. At få lov til at arbejde med en sand omnichannel retailer som Matas, der konstant sætter barren højere, er first mover på mange af de e-commercetiltag, som vi ser i Danmark, og som kontinuerligt udfordrer os, betyder ikke blot meget for os som virksomhed men er i høj grad også med til at drive og motivere vores medarbejdere. Og med mere end 50% onlinevækst 10 kvartaler i træk, to guldstatuetter og ikke mindst den højeste anerkendelse i form af Guldprisen, så skal man en gang i mellem lige knibe sig selv i armen” siger Lars Hedal, CEO for Hesehus.
IIH Nordic vandt for to kunder
For IIH Nordic blev det til to priser i kategorien for bedste e-handelscase for henholdsvis Bonnier og Life Extension. Nemlig nr. 2 og 3 efter Hesehus.
Se alle vindere:
Vinder af Guldprisen 2020: Matas
Begrundelse fra juryen: ”Matas skiller sig ud i en kategori, hvor niveauet stiger voldsomt hvert år. Virksomheden har satset massivt på e-handel, men har samtidig formået at knytte satsningen sammen med de mange fysiske butikker. Blandt andet med klik-og-hent og digital rådgivning fra butikkernes eksperter. Det flotte samspil mellem netbutik og fysiske butikker giver en imponerende indtjening og en voldsom vækst.
Jurymedlemmerne er fulde af lovord om Matas, som de beskriver som en unik business case og en ledestjerne indenfor omnichannel.
Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. kr.
Nr. 1: Shaping New Tomorrow
Nr. 2: Soundboks
Nr. 3: Goodiebox
Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 100 mio. kr.
Nr. 1: Goodiebox
Nr. 2: Trendhim
Nr. 3: Bedre nætter
Bedste B2B-virksomhed med omsætning under 200 mio. kr.
Nr. 1: Shipmondo
Nr. 2: Westpack
Nr. 3: AutoUncle
Bedste B2B-virksomhed med omsætning over 200 mio. kr.
Nr. 1: Hørkram
Nr. 2: FTZ
Nr. 3: Atea
Bedste e-handels app
Nr. 1: Fitness World
Nr. 2: Coop
Nr. 3: EasyPark
Bedste omnichannel-virksomhed
Nr. 1: Matas
Nr. 2: Coop
Nr. 3: HiFi Klubben
Bedste eksport-case
Nr. 1: Trendhim
Nr. 2: SkatePro
Nr. 3: Jysk
Bedste nye e-handelsvirksomhed
Nr. 1: Camille Brinch Jewellery
Nr. 2: Luxreaders
Nr. 3: Kaffedrengen
Bedste abonnementsløsning
Nr. 1: Dinero
Nr. 2: Goodiebox
Nr. 3: Saxo Premium
Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandører
Nr. 1 Hesehus for Matas
Nr. 2: IIH Nordic for Bonnier
Nr. 3: IIH Nordic for Life Extension
Bedste e-handelsværktøj
Nr. 1: Clerk.io
Nr. 2: Sleeknote
Nr. 3: LeadFamly
Se juryens begrundelser for vinderne i de forskellige kategorier her
Det er tidligere FDIH, nu Dansk Erhverv, Digital Handel, der står bag E-handelsprisen.