Bureaunyt: Müller Thomassen og Uitch Iscratch bag kampagne mod mobning

Læs også: Produktionsvirksomhed indgår samarbejde med to bureauer og otte medarbejdere opsagt i content-bureau.

Müller Thomassen og Uitch Iscratch bag kampagne mod mobning
En ny organisation, Stoop.nu, vil komme mobning til livs. Det skal ske ved at sætte mere opmærksom på problemet gennem forløb for mobbeofre i foreningslivet og via undervisning og foredrag i danske skoler og foreninger. Organisationen er ude med en ny kampagnefilm, der, udover at skule bruges i forbindelse med undervisning, også kører på LinkedIn og Facebook. Senere på året er to film planlagt til at køre i biografen og på TV2 Play. 

Filmen ‘Ar for livet’ er udviklet af bureauet Müller Thomassen, produceret sammen med Uitch Iscratch og instrueret af Jakob Havmøller og Theo Bat. Film nummer to produceres i juni.

Stoop.nu har fokus på trivsel og mobning i skolerne og i foreningslivet og bruger fællesskabet til at inkludere de unge – bl.a. ved at tilbyde dem frit kontingent i deres foreninger samt det udstyr, de har brug.

Se første film her.

Produktionsvirksomhed indgår samarbejde med to bureauer
Produktionsvirksomheden Knauf, der laver gipsplader og akustiklofter, indgår samarbejde med reklamebureauet Pravda og inbound-bureauet Helion B2B for at opgradere virksomhedens content- og performance-marketing.

“Vi skal have sat endnu mere speed på kendskabet til Knauf – specielt hos arkitekter og entreprenører. Der er ikke mange, der ved, at vi faktisk kan levere op til 75 pct. af et byggeri, og at vores kerneprodukt – gips – er et af de mest bæredygtige materialer, du kan bygge i,” siger Lise Munk-Schaltz, som er marketingchef i Knauf.

Fra Michael Eg, executive creative director & partner i Pravda, lyder det: 

“På den ene side står Knauf overfor en byggebranche – fra arkitekt til installatør – der bliver mødt med ustoppelig grøn kommunikation af varierende kvalitet. Og på den anden side skal selvsamme målgrupper forholde sig til et stigende pres i forhold til nye retningslinjer, høje kundekrav, stor effektivitet m.v. Derfor ser vi en stor fordel i at samle vores kompetencer om at styrke Knauf-brandet gennem relevante, differentierede og autentiske historier, der møder faggrupperne i en kontekst, hvor de så at sige har ‘båndbredde’ til at lade sig engagere og inspirere.”

Pravda kommer til at tegne den generelle brandinglinje, som historierne udspringer af. Selve strategien for at udvikle historierne som taktisk content og få det ud at leve med performance-marketing, står Helion B2B for. 

“Det er et spændende samarbejde, og vi glæder os meget til at sætte strøm til alle de gode historier og sikre, at vi sammen kan opbygge det rette set-up for Knauf til at tiltrække og modne leads på tværs af de europæiske markeder. Det handler om at anvende data til at sikre, at vi skaber den bedst mulige digitale købsrejse for Knaufs potentielle kunder. Ved at kombinere Knaufs indgående kendskab til egen branche med Pravdas kreative talent og Helions evne til at bygge og eksekvere inbound-strategi er det et absolut Dream Team,” siger CEO i Helion B2B, Rikke Blix Hagemann.

Otte medarbejdere opsagt i content-bureau
Det Bonnier-ejede content bureau Benjamin Creative har opsagt otte medarbejdere. Det skriver Mediawatch. Årsagen er, at man har mistet en af bureauets store kunder, siger adm. direktør i Bonnier Publications, Jesper Buchvald til Mediawatch.