Navnenyt: Just Eat ansætter ny marketingchef

Læs også: Frankly får professionel bestyrelse,fem forfremmelser hos Geelmuyden Kiese, seniorrådgiver til Have Kommunikation, CTO til Nordlid, client director til TBWA/Connected, No Zebra udnævner partner, marketingchef til Foodora, kontaktchef til Buchs, chefrådgiver til Viegand, projektleder til Zupa, tre medarbejdere til PL & Partners, digital marketing manager til Bellagroup, marketingchef til Nielsns, SEO specialist til Cognito…

Just Eat ansætter marketingchef

Thomas Hvidt er startet hos Just Eat som ny head of marketing, med ansvar for alle selskabets marketingaktiviteter i Danmark.

Her skal han drive kampagner på tværs af offline og online kanaler, eksekvere på selskabets globale UEFA sponsorat og sikre en stærk brugeroplevelse, når sultne danskerne bestiller takeaway fra landets mange restauranter. Derudover skal Thomas Hvidt være en af de drivende kræfter i Just Eats nyeste strategiske satsning inden for levering af dagligvarer, blomster, morgenmad og andre kommende kategorier.

Thomas Hvidt kommer med digital, media og kommerciel erfaring fra lokale og internationale roller i bla. Estee Lauder Companies, Carlsberg Group, Telenor, 3Mobil og PFA Pension. Han er desuden jurymedlem i Danish Digital Awards på 10. år i træk.

Frankly får professionel bestyrelse

Det danske digitale bureau, Frankly, der i 2023 har åbnet kontor i USA og også har kontorer i Litauen og Italien ud over i Danmark, får nu en professionel bestyrelse med Eivind Kolding som ny formand.

Eivind Kolding er tidligere CEO for Danske Bank og Mærks Line, og han bliver suppleret af Tine Kaspersen, der er CEO for Dinesen og tidligere COO for Bjarke Ingels Group. Hun træder også ind i bestyrelsen, som desuden består af de fire partnere: Klavs Valskov, Jesper Strøm, Nicolai Wichmann og Chris Pedersen.

Klavs Valskov, Tine Kaspersen, Eivind Kolding, Jesper Strøm, Nicolai Wichmann og Chris Pedersen.

Fem forfremmelser hos Geelmuyden Kiese

Geelmuyden Kiese forfremmer fem medarbejdere inden for fire sektorer. Julie Frølich og Morten Bro er nu seniorrådgivere i afdelingen for Public Affairs, mens Thilde Hørbye og Simone West forfremmes til rådgivere i henholdsvis Corporate og Finansiel Kommunikation samt Projektledelse. Stine Tinsfeldt forfremmes til konsulent i afdelingen for Sport, Kultur og Underholdning.

Morten Bro og Julie Frølich har i deres tid i Geelmuyden Kiese bl.a. været med til at sikre flerårige bevillinger på finansloven og flyttet nøgleinteressenters opfattelser af virksomheders image og rolle i samfundet. Deres arbejde har bidraget til, at PA-teamet er i rivende udvikling. Simone West har med sin baggrund fra reklamebranchen udviklet kampagnekommunikation og filmproduktioner for nogle af bureauets største kunder – danske såvel som internationale – og Thilde Hørbye har rådgivet husets største kunder med afsæt i sine kompetencer for strategisk kommunikation og projektledelse inden for politiske- og organisatoriske processer. Endeligt har Stine Tinsfeldt bidraget til, at Geelmuyden Kiese i dag er et bureau, der har indsigt i økonomiske og sociale analyser af esportsbegivenheder.

Fra venstre Thilde Høybye, Julie Frølich, Simone West, Stine Tinsfeldt og Morten Bro. Foto: Geelmuyden Kiese/PR

Have Kommunikation ansætter seniorrådgiver

Louise Thuesen er ansat som seniorrådgiver hos Have Kommunikation i Aarhus. Hun kommer fra en stilling som leder af Vardemuseernes kommunikationsafdeling. Her skal hun have et særligt fokus – men ikke udelukkende – på kunderne i Jylland, både i forhold til strategi og eksekvering af PR- og kommunikationskampagner, og på sigt også i forhold til salg og udvikling.

Louise Thuesen tidligere haft stillinger som PR-Manager, redaktør og selvstændig kommunikationsrådgiver i forlagsbranchen blandt andet ved forlagene People’s og Grønningen 1.

Louise Thuesen er cand.mag. fra Københavns Universitet.

Louise Thuesen

Nordlid henter CTO fra Accenture

Senior anager i Accenture, Peter Forchhammer, er ansat som ny CTO hos CX-bureauet, Nordlid. Her skal han skal være med til at videreudvikle og vækste virksomhedens tech- og dataafdeling.

Peter Forchhammer har været senior manager hos Accenture siden 2019, hvor han bl.a. har udviklet digitale strategier og rådgivet inden for digital forretningsudvikling og kundeloyalitet. Tidligere har han arbejdet hos bl.a. IBM, Olivetti og ØK Data samt haft egen rådgivnings- og reklameproduktions-virksomhed.

Peter Forchhammer

TBWA/Connected ansætter client director

Hanne Fabricius er ansat som client director/CMO hos TBWA/Connected. Hun har tidligere været ansat hos bl.a. Vice Media, Mensch og BBDO.

Hanne Fabricius er uddannet jurist fra Københavns Universitet.

Hanne Fabricius

No Zebra udnævner partner

Mikkel Drewsen er udnævnt til partner hos No Zebra. Han har været på bureauet i ni år, hvor han har udmærket sig med ekstraordinære resultater for kunderne i digital marketing-afdelingen samt for afdelingens drift og vækst.

Mikkel Drewsen har de seneste seks år ledet No Zebras største afdeling, som består af ca. 20 specialister og konsulenter fordelt på to kontorer i Aarhus og København. 

Mikkel Drewsen er cand.mag. fra Københavns Universitet og tog i 2022 lederuddannelsen Agency Leadership Agency Programme fra Brandse & Co.

Mikkel Drewsen

Ny marketingchef til Foodora

Sarah Helle-Hansen er tiltrådt som marketingchef hos leveringstjenesten Foodora. Hun overtager det overordnede ansvar for foodoras samlede marketingaktiviteter og står i spidsen for at rekruttere og fastholde kunder.

Sarah Helle-Hansen er fransk-libanesisk og har tidligere arbejdet i både Europa, Asien og Afrika. Hendes internationale perspektiver skal bringes i spil hos Foodora Danmark, der, som en del af den globale koncern Delivery Hero, opererer i mere end 70 lande. Hun har tidligere arbejdet med e-commerce og marketing for Barry Energi France, Deliver Addis i Etiopien, Danone og Amazone i Paris samt Lazada. Senest har hun været marketingchef hos vinmarkedsplatformen Vivino.

Sarah Helle-Hansen har en kandidat i kinesisk økonomi og kultur, som hun har læst i Kina samt en kandidat i økonomi fra Frankrig.

Sarah Helle-Hansen

Buchs ansætter kontaktchef

Daniel Due er ansat som ny kontaktchef hos Buchs AS. Han kommer med mere end 20 års erfaring i den grafiske og digitale branche som grafiker, webdesigner, kunderådgiver og salgsansvarlig. De seneste 12 år har han drevet sit eget webbureau, hvor han især har fokuseret på e-commerce.

Hos Buchs kommer Daniel Due til at rådgive kunder inden for alle kommunikationsservices.

Daniel Due

Viegand henter chefrådgiver til ESG-indsats 

Gro Kardel er tiltrådt som chefrådgiver i konsulentvirksomheden Viegand Maagøe. Hun bliver en del af teamet Ledelse og Strategi, hvor hun skal fokusere på arbejdet med at udvikle virksomhedens forskellige ESG-ydelser. Hun kommer fra en stilling som ESG Manager & Group CO2 Account Manager. 

Gro Kardel er uddannet antropolog fra Københavns Universitet. I tillæg er hun uddannet lead auditor inden for kvalitet og miljø, og hun har været forperson i Dansk Standard for S-1000, Bæredygtighed og Forretningsudvikling.  Hun har opkvalificeret sig inden for cirkulær Økonomi og bæredygtighedsstrategi ved Cambridge Judge Business School og har undervist i strategiske indsatser på bæredygtighedsområdet.

Gro Kardel


Projektleder til Zupa

Birgit Ussing er ansat som projektleder hos Zupa i Odense, hvor hun primært skal arbejde med medical- og pharma-kategorien.

Birgit Ussing har de seneste knap fire år værert selvstændig. Før det har hun arbejdet i en lang årrække hos Nørgård Mikkelsen og i en knap så lang årrække hos Pro-Gruppen.

Birgit Ussing har en MiniMBA fra Probana Business School.

Tre nye medarbejdere til PL & Partners

PL & Partners har ansat Niclas Lurger-Amelung, Rasmus Carlsen og Jonas Stegeager.

Niclas Lurger-Amelung er ansat som head of SEM, og skal drive den fortsatte udvikling af bureauets SEM team. Han kommer fra Lånio.dk, hvor han var CMO. Tidligere har han arbejdet med performance marketing hos AWM Network.

Niclas Lurger-Amelung er cand.merc. i økonomisk markedsføring fra CBS.

Niclas Lurger-Amelung

Rasmus Carlsen vender tilbage til PL & Partners, hvor han var bureauets første medarbejder og var ansat i fem år. Nu kommer han tilbage som paid social director med erfaringer fra kundesiden. Senest kommer han fra Georg Jensen Damask, hvor han var paid social specialist, og før det var han digigal marketing manager hos Simple Feast.

Rasmus Carlsen har en bachelor i marketing fra KEA.

Rasmus Carlsen

Jonas Stegeager har titel af senior creative specialist, og han er ansat i bureauets creative team. Han kommer fra en stilling som creative project manager hos TheMarketingGuy.dk og har bl.a. tidligere været art director på Ekstra-Bladet.

Jonas Stegeager har en uddannelse i interaktiv design fra DMJX samt en professionsbachelor i grafisk design fra Københavns Erhvervsakademi.

Jonas Stegeager. Foto: Peter Fabrik

Digital marketing manager til Bellagroup

Frederikke Johansen Knudsen er startet som digital marketing manager hos Bella Group. Hun kommer fra Mighty Monday, hvor hun har været de seneste tre år.

Frederikke Johansen Knudsen er kandidat i strategisk kommunikation og digitale medier fra Roskilde Universitet.

Frederikke Johansen Knudsen

Marketingchef til Nielsens

Charlotte Stein Mikkelsen er ansat som marketingchef hos Nielsens. Her kommer hun til at arbejde med retail, lifestyle og fashion. Charlotte Stein Mikkelsen kommer fra Saint-Gobain Denmark, hvor hun var brand manager.

Tidligere har hun bl.a. arbejdet hos Abena, BTX Group, Bog & idé, Nyt Syn Danmark og BabySam.

Charlotte Stein Mikkelsen har en BA i marketing.

Charlotte Stein Mikkelsen

SEO specialist til Cognito Digital

Frans Emil Holland er ansat som SEO specialist hos Cognito Digital. Han kommer fra en tilsvarende stilling hos Standoutmedia. Tidligere har han bl.a. arbejdet hos Restworks og Traffic Lab.

Frans Emil Holland er kandidat i tibetologi og tværkulturelle studier fra Københavns Universitet.

Frans Emil Holland

Senior marketing manager til Lego

Simon Osbech er ansat som senior marketing planning & performance manager hos Lego. Han kommer fra Publicis Danmark, hvor han var digital marketing director. Tidligere har han bl.a. arbejdet hos Obsidian Digital samt hos Microsoft.

Simon Osbech har en bachelor i international sales & marekting management fra Copenhagen Business Academy.

Simon Osbech