Navnenyt: Lakrids by Bülow udnævner marketing director

Læs også: Gruppemarketingchef til Danske Shoppingcentre, udnævnelse til global digital marketingdirektør i Meltwater, marketing manager til Mofibo, landechef for Danmark til Channel Factory, ny adm. direktør i Reproflex Scandinavia, socialdemokratisk borgmester til Lindskov Communication, nye medarbejdere til tænketanken DEA, KommPress, Bærnholdt, Publicity, Represented by Bloggers Delight, Impact Commerce, Zuuvi, 1260; flere ansættelser hos Lakrids By…

Irma ansætter tre nye medarbejdere i marketingteamet
Liv Albrektsen
er ansat i Irma som marketingkoordinator.  Hun kommer senest fra en stilling i Lyngby Storcenter, hvor hun sad med udvikling og opsætning af grafiske materialer. Hos Irma skal Liv Albreksen bl.a. udvikle og drifte tilbudsavisen, samt være ansvarlig for udarbejdelse af markedsføringsmaterialer til butikkerne.

Liv Albrektsen er uddannet grafisk designer.


Liv Albrektsen

Anne Bøjgaard Thomsen er ansat som social media & content manager. Anne Bøjgaard Thomsen kommer fra en lignende stilling hos bureauet Marvelous Nordic, hvor hun blandt andet sad med kunder som Miljøstyrelsen og Mejeriforeningen. Hos Irma har hun ansvaret for strategi, drift og eksekvering på Irmas sociale kanaler, samt løbende udvikling af butikkernes tilstedeværelse på de sociale medier.


Anne Bøjgaard Thomsen

Lene Gadegaard er ansat som senior marketing projektleder. Hun kommer fra en stilling som kommunikationsrådgiver og senior projektleder hos Geelmuyden Kiese, hvor hun var i 13 år. Her rådgav, projektledte og eksekverede hun på bureauets største kreative kommunikationskampagner/kunder. I Irma skal Lene Gadegaard, udover at udvikle og projektlede marketingkampagner for Irma, også være ansvarlig for udvikling af blandt andet Irmas pressestrategi og eksekvering af denne.


Lene Gadegaard

Lakrids By Bülow forfremmer og ansætter tre profiler
Lakrids By Bülow har ansat Martin Lyngaa Simonsen ind til en nyoprettet stilling som chief commercial officer, hvor han skal lede en ny kommerciel afdeling. Samtidig tiltræder to interne medarbejdere nye stillinger. Det er Patricia Winkel-Pedersen, der forfremmes til marketing director, og Michael Ewald Hansen der bliver chief digital officer.

Martin Lyngaa Simonsen kommer fra Implement Consulting Group, hvor han var senior partner og medejer. Derudover har han været ansat hos Qvartz og Deloitte Business Consulting, og har sideløbende en karriere som efterretningsofficer og major af reserven igennem 25 år.

Martin Lyngaa Simonsen har en uddannelsesbaggrund i forretningsstrategi, økonomi og IT fra Aarhus Universitet.


Martin Lyngaa Simonsen

Patricia Winkel-Pedersen kom til Lakrids By Bülow fra Nestlé Nespresso i 2020 og har de seneste to år bidraget til at øge kendskabsgraden til brandet på tværs af virksomhedens kanaler, blandt andet gennem brandingkampagnen ’Share it with a hater’, senest i rollen som global PR & communications manager. Som marketing director får Patricia Winkel-Pedersen ansvaret for konfekturemærkets marketing- og kommunikationsinitiativer.


Patricia Winkel-Pedersen

Michael Ewald Hansen har med stillingen chief digital officer fået ansvar for den digitale side af virksomhedens forretningsstrategi og optimere processer på tværs af organisationen, der skal drive den digitale omsætning. Samtidig bliver han ansvarlig for indførelse af digitale teknologier og den digitale kundeoplevelse.

Michael Ewald Hansen kom til Lakrids By Bülow i 2018 som e-commerce director fra en lignende stilling hos Kjær & Sommerfeldt. 


Michael Ewald Hansen

TBWAConnected har ansat to unge talenter
TBWAConnected har netop ansat Julia Pestrik og Marc Engel som henholdsvis projektleder og planner. Begge kommer fra KEA, hvor Julia Pestrik er uddannet i communication design & media, mens Marc Engel har en PBA i design & business med speciale i trendforecasting, innovation og brand management.

Ingen af dem kommer dog lige fra gaden:  Julia Pestrik har tidligere været i praktik hos TBWAConnedted, og Marc har tidligere assisteret fremtidsforskeren Kirsten Poulsen fra Firstmove, der også er en del af bureaukollektivet på Store Kongensgade.


Julia Pestrik og Marc Engel

CRM team lead til Aller Media Danmark
Casper Due er startet som CRM team lead hos Aller Media Danmark. Han kommer fra Danske Shoppingcentre, hvor han var CRM Manager. Tidligere har han bl.a. arbejdet hos Berlingske Media, Synoptik og TravelCo Nordic.

Casper Due er uddannet fra Copenhagen University College of Engineering.

Marketing manager til Mofibo
Kristina Kvist Mikkelsen er netop tiltrådt som marketing manager i e- og lydbogstjenesten Mofibo. Hun kommer fra en lignende stilling hos Nuuday (tidl. TDC Group), hvor hun har været marketingchef for YouTv.

Kristina Kvist Mikkelsen har arbejdet i TDC-koncernen i over ti år, hvor hun bl.a. har fungeret som kampagnechef hos YouSee og Telmore. Hun kan dermed mønstre erfaring inden for abonnementsforretning, streaming og entertainment.

Kristina Kvist Mikkelsen er uddannet cand.merc i Marketing fra CBS.


Kristina Kvist Mikkelsen

Ny head of experience hos Bærnholdt
Tine Lundby Rasborg er netop startet som ny head of experience hos det digitale bureau Bærnholdt. Hendes opgave bliver at lede Bærnholdts experience-afdeling og være med til at sætte retningen for bureauets videre udvikling.

Tine Lundby Rasborg har 20 års erfaring med UX og design – 17 af dem som leder. Hun har tidligere arbejdet som bl.a. head of UX hos både KMD og Wunderman og kommer senest fra en stilling som associate experience director hos Publicis.Sapient. 


Tine Lundby Rasborg

Fra Bureaubiz til DEA
Emil Malte Simonsen er ansat som presse- og kommunikationskonsulent hos Tænketanken DEA. Han kommer fra Bureaubiz’ egne rækker, hvor han senest har været journalist samt kommunikationskonsulent hos Grakom, der står bag Bureaubiz.

Emil Malte Simonsen er uddannet kandidat i litteraturvidenskab fra Københavns Universitet.


Emil Malte Simonsen

Channel Factory ansætter landechef for Danmark 
Channel Factory, der er en platform for brand suitability og annonce-performance for YouTube med tilstedeværelse i over 30 lande, har ansat Claus Donnerstag som landechef for Danmark for at øge kendskabet til Channel Factory og understøtte virksomhedens fortsatte vækst på det danske marked.

Claus Donnerstag har tidligere været salgsdirektør i Discovery Communications, Egmont og UserTribe. Senest var han landechef for Peach.

IMG_1222[4].jpg
Claus Donnerstag

Udnævnelse til global digital marketingdirektør i Meltwater
Sarah Mai  Stokholm er udnævnt til global digital marketingdirektør i Meltwater efter at have været i virksomheden i knap otte år, senest som head of digital marketing EMEA & global digital lead.

Sarah Mai Stokholm er cand.merc. (it), E-business fra CBS.

Publicity ansætter ny PR-konsulent
Camilla Kyvsgaard Hansen er netop tiltrådt som PR-konsulent hos PR- og kommunikationsbureauet Publicity i Aalborg. Her skal hun primært beskæftige sig med strategisk kommunikation og PR for virksomhedens B2B-kunder inden for blandt andet finans, byggeri, industri og logistik.

Camilla Kyvsgaard er nyuddannet cand.mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet. Ved siden af studierne har hun beskæftiget sig med kommunikation og PR som praktikant og juniorkonsulent hos Spar Nord og
studentermedhjælper hos Port of Aalborg, ligesom hun har arbejdet som studenterstudievejleder ved Instituttet for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet.


Camilla Kyvsgaard Hansen

Influencerrådgiver til Represented by Bloggers Delight
Line Olander Sternkopf vender tilbage til Represented by Bloggers Delight efter kort tid som agent. Salvarli Management. Før det var hun syv år i Represented by Bloggers Delight, og den stilling, hun nu indtager er senior influencer marketing advisor, hvor hun skal rådgive kunderne om influencer marketing. 

Line Olander Sternkopf er uddannet i leisure management. 


Line Olander Sternkopf

Udvikler til Impact Commerce
Dhruv Patel er ansat som lead android engineer hos Impact Commerce, efter at han siden februar har arbejdet samme sted som freelancer. Hans primære opgave bliver at arbejde på kunde-apps for fashion clients, hvor han skal udtænke UI-design via Jetpack Compose.

Dhruv Patel har tidligere været ansat hos Planoly, hvor han via udviklingen af Visual Planner har hjulpet professionelle Instagrambrugere med at planlægge og tilrettelægge opslag.

Dhruv Patel er diplomingeniør med speciale i computer engineering.


Dhruv Patel

Zuuvi hyrer sales manager
Bryan McNulty er ansat som sales manager i den danske marketing SaaS-virksomhed Zuuvi, hvor han bliver ansvarlig for at tilpasse Zuuvi’s go-to-market strategi til Holland, som er det fjerde land som Zuuvi  går ind i.

Han kommer fra en stilling som head of growth i Wired Relations, og har tidligere været ansat som bl.a. international business lead i TimeLog. Bryan McNulty har arbejdet 20 år for forskellige SaaS-virksomheder, hvor han har fået erfaring med at skabe salg og automatisere lead-generering i Benelux-regionen.

Bryan McNulty er uddannet på Massanutten Military Academy i USA samt har gennemgået en lang række kurser i online marketing og ehandel.

Bryan_McNulty_Portræt.jpeg
Bryan McNulty

Forfremmelse til adm. direktør i Reproflex Scandinavia
Thomas Borge Christensen bliver ny adm. direktør i Reproflex Scandinavia og overtager dermed det samlede driftsansvar for virksomhedens tre afdelinger. Han har siden starten af 2021 været general manager samme sted. Før det var han CEO og medejer af Reprocentret i en lang årrække og før det var han programmør på RCogM Reklamebureau.


Thomas Borge Christensen

Salgschef til 1260
Jonas Steen er ansat i en nyoprettet stilling som head of sales hos 1260. Han kommer fra Jysk Fynske Medier, hvor han var digital markedschef. Før det var han bl.a. head of digital development hos GulogGratis.dk samt har været ansat hos Danaweb.


Jonas Steen

Tre ansættelser til Brandhouse/Subsero
Brandhouse/Subsero har ansat tre nye medarbejdere. I den kreative afdeling er Nynne Louise Hansen ansat som art director. Hun har ad flere omgange arbejdet som freelance art director, og ellers har hun haft ansættelser hos bl.a. Egmont, Aller Media og forskellige reklamebureauer.


Nynne Louise Hansen

Rikke Porsborg Køhler og Maria Dam Bjerkensjø er begge ansat som senior account managers i kontaktafdelingen.

Rikke Porsborg Møller har tidligere været ansat hos Subsero før fusionen med Brandhouse og har desuden erfaring fra bl.a. Ogilvy, Bates Y&R og DDB Copenhagen. Senest har hun i et par år arbejdet som freelance.


Rikke Porsborg Møller

Maria Dam Bjerkensjø kommer fra Liewood, hvor hun var marketing project manager. Tidligere har hun bl.a. arbejdet hos Zupa, Flügger og Kunde & Co.


Maria Dam Bjerkensjø

Forfremmelse hos Leadfamly
Katarina Odsbjerg er blevet forfremmet til global enterprise customer succes manager i Leadfamly. Hun har været ansat siden 2020. Før det var hun ansat hos Pentia. Desuden har hun haft ansættelser hos s360, Highlight Reklamebureau og KEA.

Katarina Odsbjerg har en kandidatgrad i skandinavisk sprog og litteratur fra Aarhus Universitet.


Katarina Odsbjerg

Udnævnelse hos Brandfix
Dina Rasch er udnævnt til brand manager hos Brandfix, hvor hun har været ansat siden starten af 2021. Tidligere har hun været ansat hos bl.a. Skoringen og Envision. Dina Rasch har en multimediedesign uddannelse fra Århus Erhvervsakademi.

Udnævnelse hos Signifly
Sofie Henriksen er blevet ansvarlig for strategiteamet hos Signifly i København. Hun kom til Signifly i slutningen af 2021 fra Hjaltelin Stahl, hvor hun var digital lead. Sofie Henriksen sidder i juryen for Danish Digital Award og underviser desuden på IBA Erhvervsakademi. Desuden er hun gæsteforlæser på CBS.

Sofie Henriksen har en kandidatgrad i international business communication & intercultural marketing fra CBS.


Sofie Henriksen 

Gruppemarketingchef til Danske Shoppingcentre
Dorthe Skovrider Simonsen er ansat som gruppemarketingchef hos Danske Shoppingcentre, hvor hun får det overordnede marketingansvar for fire sjællandske centre ud af 18 i alt. Dorthe Skovrider Simonsen kommer fra mediabureauet IUM, hvor hun var ansat i knap 20 år senest som group client director under det nye navn UM Nordic. Desuden har hun været ansat hos OMD og ACNielsen.

Dorthe Skovrider Simonsen er HD i marketing fra CBS samt har en bachelor i marketing fra Aalborg Business School.

Kommunikationsrådgiver til KommPress i Aarhus
Mathias Søby Dalbøge
er tiltrådt som kommunikationsrådgiver hos kommunikations- og PR-bureauet KommPress i Aarhus, hvor han bliver en del af bureauets PR- og content-team. Mathias Søby Dalbøge har tidligere været ansat som journalist hos JydskeVestkysten dagblad i henholdsvis Kolding og Esbjerg. Senest har han været kommunikationsansvarlig hos Center for Digital Pædagogik i Aarhus.

Mathias Søby Dalbøge er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Aarhus. 


Mathias Søby Dalbøge

Erfaring fra borgmestertid omsættes til professionel rådgivning på bureau
Lejre Kommunes tidligere socialdemokratiske borgmester Carsten Rasmussen er hentet til Lindskov Communication som seniorrådgiver i bureauets Public Affairs-team. Især hans kompetencer inden for offentlig ledelse, undervisning, forsyningssektor og turisme skal bidrage til bureauets rådgivningsløsninger til både offentlig og privat sektor.

Carsten Rasmussen afløser seniorkonsulent Henning Sørensen, der efter fem år som public affairs-rådgiver, har valgt at gå på pension.

Carsten Rasmussen skal sammen med det øvrige team arbejde med komplekse og krævende opgaver som rådgivning inden for offentligt-private løsninger på velfærdsområdet samt bureauets kunder i forsynings- og genanvendelsessektoren, hvor blandt andet den cirkulære økonomi er omdrejningspunkt.


Carsten Rasmussen

Vi har modtaget:

Hans Bøving, rådgiver, partner og direktør i Point Communications, fylder 60 år den 14. august 2022
Hans Bøving har gennem årene arbejdet med stort set alle typer kommunikation, men har i dag fokus på de børsnoterede virksomheders samspil med investorer, analytikere, medier og anden offentlighed. Han er en betroet rådgiver og sparringspartner for ejere, bestyrelser og ledere med behov for køligt overblik og konstruktiv feedback, både i faste kundeforhold og ved talrige virksomhedssalg, ny- og afnoteringer på børsen, restruktureringer og andre afgørende situationer. Samtidig har han sat sit aftryk på kommunikationsbranchen som stifter og medejer af flere virksomheder.

Hans Bøving er uddannet journalist i 1985 og arbejdede i knap 10 år som erhvervsjournalist på Politiken og Børsen Magasiner samt som freelancer på bl.a. Danmarks Radio – kun afbrudt af en etårig afstikker som informationschef i Statsanstalten for Livsforsikring (nu: Danica), da virksomheden blev privatiseret.

I 1995 forlod han journalistikken og gik ind som partner og medstifter af kommunikationsvirksomheden Communiqué. I 2001 var han primus motor i stiftelsen af Bottomline Communications, som blev en af de
hurtigst voksende og mest lønsomme virksomheder i branchen i starten af 00’erne. Frem til 2006 var han
adm. direktør for Bottomline.

Fra 2008 til 2012 var Hans Bøving i rederiet Norden, hvor han som vice president, head of corporate communications & CSR opbyggede en kommunikations- og CSR-afdeling og bl.a. sad i udvalg under Danske Rederier. Selv om finanskrisen gav udfordringer, modtog Norden i de år flere informations- og rapporteringspriser, og som ekstern rådgiver har Hans Bøving også bidraget til, at virksomheder som ALK, Coloplast, GN Group og det tidligere ØK har fået informations- og rapporteringspriser.

Efter Norden blev han igen rådgiver som partner i Point Communications, der var stiftet af to tidligere kolleger. Her har han nu været i 10 år. Han trives med selvstændigheden og dynamikken i Point, som ud over børsnoterede selskaber især arbejder for kapitalfonde og virksomheder med mange interessenter. Som iværksætter har Hans Bøving været fødselshjælper og investor i flere virksomheder, både i og uden for
kommunikationsbranchen. Han har siddet i bestyrelserne for analyse-, reklame-, design-, web-, forlags- og teknologivirksomheder.


Hans Bøving