Mest læste
Artikler
Filtrer på indhold
Sorter efter
Filtrer på indhold
Sorter efter
I denne episode får Design Kan besøg af Kristian Storgaard, partner hos Kromann Reumert og ekspert i AI-jura. Samtalen dykker ned i, hvordan EU’s nye AI-forordning påvirker kreative virksomheder – fra design og kommunikation til arkitektur og reklame.
Forbrugerombudsmanden ser nærmere på forbuddet mod vildledning i markedsføringsloven: Hvornår går markedsføring over stregen og bliver vildledende?
Hvordan positionerer du dit bureau som det åbenlyse valg. Det fortæller Roland Gurney i denne podcast.
Uanset om der er et politisk budskab på valgplakater eller ej, så er valgplakater fritaget for de nye regler om politisk reklame.
Per Tornvig, der stiftede Peoplez, træder tilbage og dermed overtager Superego alle aktier i Holstebro-afdelingen. To nye partnere skal lede afdelingen.
Selvom der allerede er en lov, der forbyder techgiganter at få samtykke af børn under 15 år til brug af sociale medier, har techgiganterne fortsat givet adgang, fordi de siger, at de har en ‘kontrakt’ med børnene. I sin åbningstale varslede statsminister Mette Frederiksen, at regeringen vil lukke hullet.
Flere bureauer oplever, at PA fylder langt mere end før. Kunderne vil have hjælp til at forstå lovgivningen, tale med politikere og få indflydelse, og det har skabt en klar vækst i efterspørgslen. Det siger fem bureauledere.
I dette afsnit ser Forbrugerombudsmanden nærmere på, hvem der skal overholde markedsføringsloven.
Anders Rosenqvist fra Mærsk deler praktisk indsigt i B2B-marketing, traceability og hvordan man kombinerer always‑on arbejde med målrettede kampagner i en global organisation.
Danske Kubbco står bag nordisk kampagne for dækfirmaet Continental. Se filmen her.
I dette afsnit forklarer man fra Forbrugerombudsmandens side, hvilke handlinger der er omfattet af markedsføringsloven, og hvad hensynet bag reglerne er.
I denne episode tager Kristina May en tur på AI-revolutionens rutsjebane sammen med Morten Rockford Ravn, ejer af AI Revolution, mens de “prompter” os ind i fremtiden som kreative i en kommerciel, digital verden.
…