Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Hårklinikken er ude med sin første globale brandkampagne. Brandplatform, strategi og kampagne er udviklet af Nordlid.

Det danske hårplejebrand Hårklinikken har de seneste 30 år udviklet produkter til behandling af hårudtynding og hårtab. Først nu er tiden moden til en international brandplatform, der i første omgang udrulles i USA, Tyskland, Island, Dubai og Danmark.

Under payoff’et ‘It’s more than hair. It’s you.’ håber Hårklinikken at kunne vise forståelse for, at hårtab handler om andet og mere end tab af hår. Det handler ifølge Hårklinikken også om større selvværd, mentalt overskud og andre ‘positive bivirkninger’ ved at være tilpas med sit hår. 

Den nye brandplatform er udviklet af Nordlid, der har været samarbejdspartner siden 2020. Nordlid har også stået for strategien på kampagnen, der bl.a. består af en herofilm, en række cutdowns og andet filmcontent samt en fotoserie med udsagn fra rigtige mennesker. 

Fotos er taget af den danske fotograf Petra Kleis, mens filmen er lavet af produktionsselskabet Fern.

Kampagnen er den første større kreative platform, Hårklinikken udruller på tværs af markeder. Den kører på på sociale medier, nyhedsbreve, online, website, marketing cloud journeys og gennem influencere. Desuden er der et PR-spor. 

Se brandfilmen her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club