Ny direktør til Dansk Reklame Film

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Nordisk Film får en ny mand i spidsen for sin biografreklameforretning, som samtidig splittes i to.

Det er en god forretning, 42-årige Carsten Ellemo pr. 1. december bliver ny mand i spidsen for.

Vækstkurven for biografreklamer er opadgående, og den fornemste opgave for Dansk Reklame Films nye direktør bliver således at sikre fortsat vækst. Det meddeler Theis Hector, der er nordisk adm. direktør for Nordisk Films medieforretning, i en pressemeddelelse.

”Biografreklame har oplevet solid fremgang de seneste år, og vi ser fortsat stort potentiale. Jeg er rigtig glad for, at vi kan sætte en kapacitet som Carsten Ellemo i spidsen for denne udvikling. Carsten kommer med en meget relevant erfaring, som jeg er sikker på, at Dansk Reklame Film kommer til at nyde godt af.”

Theis Hector stod selv i spidsen for Dansk Reklame Film, indtil han tidligere på året blev forfremmet til sin nuværende stilling.

17 år i MTG
Carsten Ellemo kommer fra MTG, hvor han har været ansat i 17 år i forskellige kommercielle stillinger.

Senest har han som business director for Digital Sales haft det kommercielle ansvar for mediekoncernens digitale produkter, herunder Viafree.dk, TV3Sport.dk og TV3.dk.

“Efter 17 fantastiske år i MTG er jeg stolt over nu at skulle overtage det daglige ansvar for Dansk Reklame Film og ser frem til at arbejde sammen med dygtige kollegaer. I en forbrugerhverdag med mange kommercielle indtryk, tror jeg på, at biografreklame har en kvalitet, der kan give et unikt bidrag på enhver medieplan,” lyder det fra Carsten Ellemo.

Lufthavnsreklamer skilles ud
Dansk Reklame Film er ejet er Nordisk Film, som igen er ejet af Egmont, og selskabet benytter lejligheden til at foretage en organisatorisk ændring i medieforretningens danske del.

Airmagine, som står bag de intelligente, digitale reklameskærme i Københavns Lufthavn, har hidtil været en del af Dansk Reklame Film, men skilles nu ud og vil fremover referere den nordiske chef, Theis Hector.

Det giver, tilføjer denne, Carsten Ellemo mulighed for at have fuldt fokus på Dansk Reklame Film.

FAKTA

Dansk Reklame Film sælger og distribuerer biografreklame i Danmark

Selskabet har et landsdækkende net af 43 biografer med i alt 228 biografsale og står for 74 pct. af det samlede billetsalg i Danmark

Foruden biografreklamer tilbyder Dansk Reklamefilm sampling, events, foyerspot, biospil og en række analyse- og dokumentationsydelser

Kilde: Dansk Reklame Film