Ny Visa-kampagne skal hjælpe SMV’er

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Visa har søsat et nyt europæisk initiativ, der skal hjælpe små og mellemstore virksomheder i gang efter Covid-19. Under kampagnen ‘Where you shop matters’ tilbyder Visa gratis co-brandede digitale kampagner til en værdi af ca. 7500 kr. til otte millioner SMV’er i Europa. Danmark er et af de første lande, kampagnen bliver rullet ud i.

En ny kampagne fra den digitale betalingsgigant Visa og den svenske betalingskoncern Bambora skal støtte de europæiske små og mellemstore virksomheder, der har været hårdt ramt af corona-krisen. De tilbyder derfor en gratis co-branded digital kampagne til en værdi af ca. 7.500 kroner. 

Kampagnen ‘Where you shop matters’ skal hjælpe i alt 8 millioner virksomheder på tværs af Europa. Danmark er et af de første lande, hvor kampagnen rulles ud. 

‘Where you shop matters’ skal gøre det muligt for danske virksomheder at få hjælp til at reklamere for deres virksomheder via betalte medieannoncer og digitale bannere i de lokale medier, hvor virksomhederne er placeret.

Formålet med kampagnen er at motivere forbrugerne til at støtte deres lokale butikker, nu hvor landet er ved at åbne op igen. For mange SMV’er har Covid-19 betydet negativ omsætning eller lukning. En undersøgelse foretaget i marts af rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO viste, at blandt 750 SMV’er i hele Danmark, forventerede fire ud af ti, at coronavirussen vil påvirke deres omsætning negativt i år.

Kampagnen er bygget op af tre steps, hvor virksomhederne sender et billede af deres forretning, udvælger en særlig tekst samt noterer navnet på den by eller byområde, hvor virksomheden er placeret. Herefter udvikler Visa den digitale kampagne for den enkelte virksomhed. 

Kampagnen i Danmark er udviklet af Visa i samarbejde med Bambora og det kreative bureau Drum CPH.