Nyt PR-bureau tager initiativ til nyt nordisk netværk

FiG

Mark Kjær og Jakob Hessellund er ikke bare nye som bureau-ejere – de har også været hurtige til at få skabt et nordisk netværk.

To PR-folks samarbejde blev sidste år formaliseret i et nyt bureau under navnet Kemp & Kjær, og nu har de så udvidet butikken med et nyt nordisk netværk.

Det drejer sig om Mark Kjær og Jakob Kemp Hessellund, og de tog selv initiativ til det nye nordiske samarbejde i 2015, da flere kunder efterspurgte udenlandsk PR. 


Jakob Kemp Hessellund (t.v) og Mark Benfelt Kjær. Foto: Esben Zøllner Olesen

“Vi snakkede med flere bureauer og det tog lidt tid at finde nogen, hvor vi både havde god kemi, hvor fagligheden var i orden, og som vi trygt kan anbefale til vores kunder,” siger Mark Benfeldt Kjær.

Navnet på netværket er Northern PR Networks, og har deltagelse af svenske Four PR og norske Mejlænder.

Netværket beskrives som et alternativ til de store bureaukæder, og retter sig især mod mellemstore virksomheder.

“Når de mellemstore skal ud i verden, ønsker de typisk lokal PR inden for et afgrænset budget, men foretrækker samtidig at arbejde med én central PR-partner tæt på hovedkvarteret. Det behov imødekommer vi med vores nordiske model,” siger Mark Benfeldt Kjær.

De tre bureauer har kontorer i Oslo, København og Örebro/Stockholm. Det kan blive aktuelt at udvide med flere lande eller unikke kompetencer, hvis behovet opstår.

Mark Benfeldt Kjær har en fortid i Toftdal & Co Public Affairs, Advice A/S, Infomedia A/S og som kampagnemedarbejder hos Radikale.

Jakob Kemp Hessellund er tidligere CEO i Encode ApS, som leverer marketing workflow-løsninger til reklamebureauer og store detailkæder. Jakob skiftede til PR-branchen i 2012 efter et års journalistuddannelse på DMJX.

Kemp & Kjær holder til i Startup Village på Islands Brygge blandt mange fremstormende digitale virksomheder.

Hovedparten af kunderne er en håndfuld danske tech-virksomheder, som Kemp & Kjær hjælper med pressehåndtering og content.