Opkøb af dansk digitalt bureau er i milliardklassen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det danske digitale bureau, FFW, med 800 ansatte, er blevet opkøbt af et italiensk martech firma.

Den digitale bureau, FFW, der er en fusion mellem Propeople (Danmark), Blink reaction (USA) og Cellular (Tyskland), med hovedsæde i Danmark, bliver opkøbt af Jakala, som er et martech-firma med hovedkontor i Milano.

Ifølge pressemeddelelsen drejer det sig om en handel – som først skal godkendes af myndighederne – i milliardstørrelsen, men parterne vil ikke oplyse det eksakte beløb.

FFW, har +800 ansatte i elleve lande, herunder USA, Frankrig, Tyskland og Vietnam og kunderne er bl.a. Panasonic, Pfizer, Ranstad og TUI Cruises. Ydelserne leveres inden for dataindsigt, strategi, design, brugeradfærd og teknologi.

Jakala har ca. 2.000 medarbejdere og får med købet en smalet omsætning på godt 500 mio. euro, lyder det i pressemeddelelsen.

Med købet satser man på at kunne give en konkurrencemæssig fordel til kunderne, siger CEO i Jakala, Stefano Pedron:

Opkøbet af FFW styrker Jakalas position på markedet og er et afgørende skridt mod vores internationale vækstmål. Med FFW styrker og udvider vi vores digitale services, og vi bringer vores udenlandske (uden for Italien) omsætning op på over 50 pct. af det samlede resultat”.

Fra Michael Koefoed Steensborg Drejer, der er CEO i FFW, lyder det:

“Hos FFW er vi super glade for at blive en del af Jakala. Dette samarbejde er det perfekte næste skridt i vores bestræbelser på at levere de ydelser og services som vores kunder forventer af en virksomhed som FFW. Stefano og Matteo (Matteo de Brabant, stifter af Jakala, red.) har skabt en virksomhed der på mange måder ligner FFW, med teamet i centrum og fokus på den gode kundeoplevelse. Jeg er stolt over at vi nu kan bidrage med endnu et skridt på Jakalas ambitiøse rejse, hvor målet er at opnå en førende global position i vores branche.”