Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Mediabureauet har aktuelt fået Venstre som kunde og 2 shortlister til AEA. Den fornemmeste opgave for den nye direktør på bureauet er vækst.

Det kan umiddelbart lyde velkendt, når Orchestras nye adm. direktør, Ulrik Grevenkop-Castenskiold, fremhæver nøgleordene for mediabureauets fokus- og vækstområder:

Seniorrådgivning, data og innovation.

Umiddelbart velkendt, men også nærliggende, for nøgleordene dækker over dét, som den nye direktør fremhæver som en af Orchestras trumfkort (seniorrådgivning), og dét, som Ulrik Castenskiold selv er specialist i, nemlig data.

Så er der lige innovationen. Bestemt også en vending, der er hørt før – omend, hvis vi skal være lidt flabede, ikke så ofte blandt mediabureauer sammenlignet med andre bureautyper.

”Orchestra er en mindre spiller blandt mediabureauerne i Danmark. Vi kan ikke vokse, som vi gerne vil, uden at intensivere konkurrencen med de øvrige aktører,” siger Ulrik Castenskiold og uddyber:

”Og hvis vi skal vokse, skal vi ikke kun fastholde vores kernekompetencer, men også udkomme på en ny måde.”

Ulrik Castenskiold tiltrådte som adm. direktør for Orchestra i efteråret – fra en stilling som adm. direktør for Data Intelligence, der er GroupM’s analysebureau.

”Jeg var hos Data Intelligence i fem-et-halvt år, hvor det udviklede sig til en international forretning – repræsenteret på 18 markeder, ud af København. Orchestra bød bare på flere nye muligheder, hvilket jeg valgte – til trods for, at jeg var meget glad for Data Intelligence,” siger Ulrik Castenskiold og tilføjer:

”Orchestra tiltalte mig af flere grunde; Jeg kunne dygtiggøre mig på nye områder, deres forretningmodel er transparent, og med mit kendskab til både  John Herup (dir., red.) og Ulrik Drejsig (tidl. adm. dir., red.) fra OMD vidste jeg, at Orchestra er en velkørende maskine.”

Orchestra har aktuelt fået regeringspartiet Venstre som ny kunde og to shortlister ved Advertising Effectiveness Award. Og Ulrik Castenskiold lover, at man vil komme til at høre mere til Orchestra i den kommende tid – uden løftet lige nu og her kan konkretiseres.

Til gengæld vil han godt fortælle, hvad han selv bidrager med:

”Positiv energi og erfaring med at sælge. Min fornemmeste opgave er at få bureauet til at vokse. Det skal bl.a. ske via min data-forståelse, som bliver en del af den innovation, jeg taler om.”

Han tilføjer:

”Jeg kommer også med en pionér-ånd, og den – ved jeg – deler jeg med hele bureauet. For at få bureauet ind under huden har jeg holdt møder med alle. Jeg blev bekræftet i, at Orchestra er et yderst stærkt bureau, hvor min opgave bliver at bygge ovenpå og ikke ændre fundamentet.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club