Orchestra henter ny adm. dir. hos GroupM

Peter Engholm
25@mail.dk

Ejerne af det danske mediabureau har taget sig tiden til at finde en ny chef. Og har fundet en ny direktør i et af GroupMs specialistbureauer.

Ulrik Grevenkop-Castenskiold har de seneste år været adm. direktør for GroupM’s analysebureau, Data Intelligence. Og har også været en årrække hos OMD Danmark, bl.a. som International Client Director.

Men nu flytter han til en ny ramme. Fra 1. september skal han stå i spidsen for Orchesta som adm. direktør.

Orchestra, der er ejet af PeopleGroup, We Love People, Envision og &Co, kom stærkt ud af 2015 – med en stigning i bruttoavancen på over 40 pct. og godt en fordobling af resultatet til ca. 2,5 mio. kr.

Til gengæld kom Orchestra direktør-løs ind i 2016, idet adm. direktør og medstifter, Ulrik Drejsig, sagde farvel for at blive direktør for Volkswagen i Danmark.

I marts i år sagde bestyrelsesformand Pernille Simmelkiær Larsen, at ”vi tager os derfor tiden til at finde den helt rette, så vi kan bringe Orchestra endnu et væsentligt step videre.”

I en pressemeddelelse siger John Herup, direktør og COO i Orchestra:

”Vi har haft stor søgning til stillingen og været igennem en meget stor pulje af kandidater fra ind- og udland. Ulriks kompetencer matcher til fulde alle de ønsker, jeg havde til en ny makker, så man må sige, at der er tale om et kompetent og godt match. Vi har i øvrigt arbejdet sammen tidligere, så jeg er sikker på, at vi er klar til at løfte Orchestra til nye højder.”

Pernille Simmelkiær supplerer:

”Ulrik kommer til os med en virkelig stærk baggrund. Stor kompetence fra mediabureausiden og en meget kompetent rådgiver for kunden. Og dybdegående viden omkring innovativ og avanceret brug af data, som vi ved, bliver en meget vigtig parameter for fremtidens databaserede mediarådgivning.”

Ulrik Grevenkop-Castenskiold mener, at Orchestra har været igennem en fantastisk udvikling siden lanceringen for lidt over tre år siden og tilføjer:

”Nu er tiden inde til at skabe yderligere innovation i markedet. Orchestra står bl.a. stærkt inden for programmatic indkøb. Det tænker vi at udvikle yderligere og komme med nye spændende tiltag i markedet i nær fremtid. Det er kort sagt voldsomt inspirerende, og jeg glæder mig til at komme i gang.”

Mediabureauet arbejder for kunder som HK Danmark, TrygFonden, Apollo Rejser, Rådet for Sikker Trafik, Den Blå Planet og Boxer TV.