Opdateret – med en kommentar vedr. SF’s tidligere bureau.
SF har været på udkig efter et nyt mediabureau – og har valgt Calibrate. Det sker oven på en sondering af markedet i slutningen af 2020 og med udsigt til kommunal- og regionrådsvalg den 16. november i år.
“Her står vi med et helt konkret behov for mediestrategisk rådgivning i øjenhøjde og en effektiv eksekvering af de budskaber, som for SF er vigtige at få kommunikeret til vælgerne,” siger Nils Brøgger Jakobsen, der er kampagneleder for SF.
Han motiverer valget af Calibrate således:
“SF er et markant politisk parti, som både er bygget på – og drevet af – stærke og idealistiske værdier. Derfor blev vi hurtig tiltalt af den værdidrevne tilgang, som Calibrate har til mediebureaumarkedet, og i særdeleshed dét, at de både er danske, uafhængige og arbejder efter en 100 pct. gennemsigtig samarbejds- og forretningsmodel.”
Nils Brøgger Jakobsen tilføjer, at der til bureauets erfaring og faglige styrke også skal føjes fleksibilitet og agilitet, “som er helt afgørende for os, når vi både før og under en valgkamp vil i dialog med vores vælgere.”
Heinrich Thomsen, der er adm. direktør og partner i Calibrate, har denne kommentar til SF’s valg:
”Jeg synes, at dansk politik er vanvittig interessant at følge med i. Derfor er det meget motiverende nu også at kunne anvende sin faglighed på dette område – specielt i et valgår. Derudover er jeg stolt over, at de værdier, som vi har valgt at bygge vores mediebureau på, er nogle, som et politisk parti vurderer, at de kan stå inde for.”
SF har tidligere haft PHD som sit mediabureau, hvilket ifølge partiet har været både tilfredsstillende og fuldt gennemsigtigt. Det er dog tid til at prøve noget nyt, lyder meldingen.