Sociale medier og pr er krumtappen i dansk lingeri-satsning på Britney Spears

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Samarbejdet mellem Britney Spears og lingerivirksomheden Change skal markedsføres af Britney Spears selv. Det bliver fulgt op af PR, som amerikansk PR-bureau skal hjælpe med.

Det var lidt af en begivenhed i sidste uge, da Britney Spears kom til Forum i København for at præsentere sin nye lingerikollektion, “The Intimate Britney Spears”. Det skete med 30 modeller, der viste undertøj frem med Christiane Schaumburg-Müller som vært og optræden af sangeren Christopher.

Det er den danske lingerivirksomhed Change, som står bag. Firmaet har indgået et 20-årigt samarbejde med den amerikanske verdensstjerne. Det er således et betydeligt sats – men det betyder ikke et tilsvarende sats på markedsføringen. Change har ikke noget reklamebureau på – man står selv for udarbejdelsen af materiale – og så satser man entydigt på pr og sociale medier.

“Der er en årsag til, at vi har entreret med en berømthed,” siger Angelique de Rond, der er Global Brand Director i The Intimate Britney Spears, som er den danske virksomhed, som undertøjskollektionen er udskilt i.

Hun fortsætter:

”Britney Spears har 70 mio. følgere på de sociale medier. Vores markedsføring vil derfor primært foregå direkte fra Britney Spears selv og ud til hendes følgere. Derudover vil vi benytte os af PR. Vi har ikke brugt den klassiske printannoncering. Vi vil ikke afvise, at vi vil bruge det på et tidspunkt, men vores vigtigste fokus er på PR og sociale medier. ”

Derfor har The Intimate Britney Spears ikke indgået et samarbejde med et reklamebureau, men med et PR-bureau.

”Da vi kommer til at fokusere meget på PR på globalt plan, har vi entreret med det Los Angeles-baserede PR-bureau, Rogers and Cowan og desuden har vi også et samarbejde med creative director Christiana Brooks, der også hører hjemme i Los Angeles,” siger Angelique de Rond.

PR-arbejdet frem til lanceringen i sidste uge, stod Have Kommunikation for.