Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk
Test caption credit

Factor X i Aarhus og Adman i København går sammen - med Admans direktør i spidsen.

Aarhusianske Factor X og københavnske Adman hører ikke til branchens største. Men den mere beskedne størrelse forhindrer dem ikke i at have store ambitioner i forhold til den fusion, som de har gennemført.

Det nye bureau får navnet Factor X Adman, og målet er kort og godt at være landets bedste kommunikations- og reklamebureau inden for BtB og BtG.

Det fusionerede bureau havde i 2015 en bruttoavance på ca. 7 mio. kr. og et overskud på ca. 900.000 kr. Factor X er den klart største af de to. Bureauet repræsenterede knap 70 pct. af bruttoavancen.

Folkene bag Factor X repræsenterer da også ejermajoriteten i det fusionerede bureau, men det er dog Admans direktør, Martin Clante, der er sat i spidsen for bureauet.

Det hænger sammen med, at Factor X-direktør Bo Westberg ønskede en anden rolle.

“Bo Westberg er i den grad stadig hos os, men han ønskede at få mulighed for at kunne koncentrere sig mere om analyse/strategi og ikke mindst salg, som han mestrer til perfektion. Det er jo svært at brokke sig, når en kapacitet som Bo ønsker at få mere tid til at tage på landevejen for at sælge,” siger Martin Clante og tilføjer, at han selv har et større fokus på organisatoriske og HR-mæssige kompetencer.

Martin Clante siger videre:

“Vi kan nu alle drage fordel af den ekstra kapacitet og udvidede adgang til viden og kreativitet, som fusionen medfører, og således skabe endnu bedre kommunikationsløsninger med fokus på loyalitet og stærke kunderelationer for vores kunder.”


Factor X Adman: Fra venstre Lars Brink, Jesper Lennart Petersen, Morten Leth Jacobsen, Peter Madsen, Bo Westberg, Martin Clante, Martin Hoffland

Factor X har specialiseret sig i BtB-markedsføring primært for industrielle virksomheder. Kundeporteføljen tæller navne som Danfoss, Maersk Broker, Palsgaard, Primo, MAN Diesel & Turbo og mange flere.

Adman har et stort fokus på offentlige virksomheder, styrelser og fagforeninger, herunder bl.a. Kulturstyrelsen, Københavns Kommune, Professionshøjskolen Metropol, Roskilde Kommune, Dansk Skuespillerforbund og RealDania. Kundeporteføljen omfatter dog også virksomheder som Sennheiser Nordic, Visiopharm, Montana Møbler, Grohe og LO Plus.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club