Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Jimmy Jakobsson, stifter og administrerende direktør i det svenske Facebook-bureau Ingager.

Det svenske Facebook-bureau Ingager har i 2019 haft sit hidtil bedste år. Nu vil bureauet etablere sig i Danmark med eget kontor, og man leder derfor efter medarbejdere.

I ​​2017 købte Egmont Publishing sig ind i Facebook-bureauet Ingager, der hjælper kunder med annoncering på Facebook og Instagram. 

Egmont Publishing er siden blevet majoritetsejer af Ingager, som i seneste regnskab for 2019 kunne fremvise deres bedste resultat nogensinde. Omsætningen i 2019 steg med 30 procent til godt 120 millioner DKK sammenlignet med 2018, og driftsresultatet blev ca. seks mio. DKK eller en firedobling sammenlignet med året før. Det oplyser Egmont i en pressemeddelelse.

“På trods af corona-pandemien er vi kommet godt fra start i 2020. Tilstrømningen af ​​nye kunder er stabil, og der er samtidig et stærkt fokus på at pleje og udvikle de eksisterende kundeforhold,” siger Jimmy Jakobsson, stifter og administrerende direktør for Ingager, i pressemeddelelsen. 

Ingager har 65 ansatte fordelt på kontorer i Stockholm og Berlin. Kundeporteføljen inkluderer bl.a. brands som BMW, American Express og Logitech. Det svenske bureau oplyser nu, at det til august åbner eget kontor i København. Det betyder også, at jagten på flere lokalt ansatte med kommerciel og digital forståelse for annoncering på sociale medier er sat ind.

“Efterspørgslen efter digitale kommunikations- og marketingtjenester på Facebook og Instagram har aldrig været større. Vi har de værktøjer og den avancerede ekspertise, der kræves for at skabe målbare resultater for vores kunder uanset det geografiske marked. Derfor ser vi gode muligheder for at fortsætte med at vokse og udvikle bureauet,” siger Jimmy Jakobsson i pressemeddelelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club