Tivoli lancerer i forbindelse med Halloween et nyt mobilspil, der blander animation og virkelighed sammen. Spillet skal bl.a. bidrage til, at flere teenagere besøger den gamle have.
Spillet, der er et augmented reality Zombie-spil, er udviklet i samarbejde med det danske udviklingsselskab Intertisement,
”Opgaven gik ud på at skabe et unikt spil, der kun kan spilles inde i Tivoli samtidig med, at omgivelserne i Tivoli bliver en integreret del af oplevelsen. Vi forventer at engagere en masse gæster og bringe den virtuelle leg ud i hele Haven. Vi har strakt de tekniske muligheder, for at skabe en livagtig og indlevende oplevelse til alle der tør at lege ned,” siger Kim Bleshøy Nielsen, direktør i Intertisement.
Spillet går ud på, at jagte zombier i haveanlægget. Det betyder, at spilleren f.eks. ser zombier der stiger op af vandet i Tivoli Søen. Herefter bevæger Zombierne sig direkte mod spillerne og spillerne skal forsøge at ramme dem med græskar.
Tivolis marketingchef, Michala Svane, siger om det nye tiltag:
”Det er helt naturligt for Tivoli at udnytte de nye digitale muligheder til at skabe flere betagende oplevelser for vores gæster og udfolde Tivolis universer på nye platforme. Vi håber især, at vores unge gæster og spille-glade voksne vil gå en tur i Haven for at opleve og prøve spillet”.