Tre danskere shortlistet til Women in Marketing Awards

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Tre danskere, Kristina May Pries, Trine Keller-Andreasen og Emilie Riis, er blandt 50 nominerede til den internationale award Women in Marketing. Også på jurysiden er der dansk repræsentation.

Kristina May Pries, CEO og stifter af designbureauet AM Copenhagen, Trine Keller-Andreasen, selvstændig kreativ strateg og tidl. head of strategy hos Another, og Emilie Riis, selvstændig strategy consultant og tidl. strategy director hos The Future Laboratory i London, er på shortlisten til prisen Women In Marketing Award.

Prisen uddeles hvert år af netværket af samme navn, og har – ligesom netværket selv – til formål at styrke og give anerkendelse til flere kvinder i marketingbranchen.


Kristina May Pries, Trine Keller-Andreasen og Emilie Riis

Kristina May Pries er nomineret i kategorien ‘marketing leader’, mens Trine Keller-Andreasen og Emilie Riis er nomineret i kategorien ‘independent consultant’. Emilie Riis er nomineret som den ene halvdel af hendes eget bureau Duology,

Sidstnævnte kategori havde også en dansker med i opløbet sidste år – Caroline Morell Bøstrup Asmussen – som vandt prisen.

Med prisen følger en plads i juryen. Caroline Morell Bøstrup Asmussen har derfor været med til at udpege kandidaterne til shortlisten. 

Women in Marketing Awards er blevet uddelt hvert år siden 2010. Tidligere vindere har bl.a. været senior-ledere fra Google, Facebook, Diageo og WPP. 

Hele shortlisten med de 50 nominerede kan ses her. Den endelige dato for vinderceremonien er endnu ikke fastsat, men er foreløbigt planlagt til januar 2022.

Opdateret 26 november kl 13.08: Tidligere fremgik det, at der var to danskere på shortlisten: Kristina May Pries og Trine Keller-Andreasen. Emilie Riis er blevet tilføjet til artiklen.