Usædvanligt TDC-fremstød med nyt bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Som den første kunstner i Danmark dropper L.O.C. de vanlige kanaler og går ud til sine fans via et samarbejde med en større virksomhed. Bag ideen og eksekveringen står et digitalt reklamebureau.

I sidste måned kom afløseren for nudisterne Britta og Claus fra TDC og Wibroe, Duckert & Partners. Nu beskrives “Mit TDC” via en række ukendte og kendte danskere – herunder L.O.C.

Men sideløbende med udviklingen af den nye markedsføringsplatform for TDC har det digitale reklamebureau, Subsero, arbejdet på at skabe et samarbejde mellem L.O.C. og TDC.

Og dette samarbejde præsenteres i dag – et samarbejde, der beskrives som banebrydende, idet det er første gang, at en kunstner går uden om de traditionelle kanaler og henvender sig direkte til sine fans i samarbejde med en større virksomhed.

Danskerne kan den 23. marts høste første frugt af den nye konstellation: Da kommer L.O.C.s nye album Prestige, Paranoia, Persona Vol. 1, og alle interesserede kan downloade hele albummet gratis fra TDC’s platforme i en periode på fem uger. Og vel at mærke kun hos TDC.

L.O.C. har sagt farvel til sit pladeselskab, uden at det dog skal hindre ham i at nå bredt ud med nyt til sine fans. Og TDC vil gerne i kontakt med en yngre målgruppe – heriblandt de næsten 190.000 venner, som L.O.C. har på Facebook (TDC selv har godt 25.000 venner). Et oplagt, men ikke nødvendligvis let, mix.

“Vi foreslog ideen til TDC, og vi står bag strategien, processen og eksekveringen – inkl. det artwork, der ligger i at få L.O.C.s kunsterunivers og TDCs teleunivers til at mødes i ét samlet udtryk. Vores folk har arbejdet hårdt for sagen, og vi har et unikt samarbejde med gensidige fordele og forpligtelser. Et godt eksempel på brand promise delivery fra TDCs side,” siger Kristoffer Hamborg, adm. direktør hos Subsero.

Partners har været orienteret om forløbet af TDC, som har mere på vej i samme boldgade fra Subsero. En 2 ugers buzz-periode afløses af download-perioden på 5 uger – og så følger mere i løbet af året:

“Dette er ikke bare kommunikation. Det er nye muligheder. I løbet af kampagneperioden vil forbrugeren f.eks. opleve at blive præsenteret for produkter fra TDC og deres samarbejdspartnere, der logisk udspringer af konceptet. Man fristes til at kalde det win-win-win. For udover de to parter får forbrugerne også en masse muligheder, de ellers ikke ville have fået,” siger Kristoffer Hamborg.

En af kampagnens elementer kan ses her.