Velux skal have global marketingdirektør

Peter Engholm
25@mail.dk

Indeklima-koncernen samler sine marketingaktiviteter i en ny global organisation, og Velux er i gang med at rekruttere en Executive Vice President for Global Marketing.

Fire regionale marketingenheder i Velux er blevet til én, og de mere end 250 marketingmedarbejdere skal nu have en global chef.

Velux konsoliderer alle marketingaktiviteter i en ny, global organisation, som er ansvarlig for al marketing fra globalt over regionalt til landeniveau – på tværs af alle geografiske områder.

Årsagen er ifølge Velux en ambition om at udvikle Velux-brandet ”fra den stærke position, det har i dag, til et endnu stærkere forbruger-brand”. Og dermed engagere sig mere direkte med slutkunderne og forbedre deres samlede oplevelse af Velux i samarbejde med koncernens professionelle partnere. 

At rykke alle marketingmedarbejdere ind i den globale marketingorganisation kunne give visse overlap – og dermed besparelsesmuligheder – men Velux oplyser, at man udvider sin samlede globale marketingorganisation, da forventningen er, at den får en endnu større rolle at spille i den fremtidige forretning.

Rekrutteringen af ​​en ny EVP for Global Marketing er påbegyndt, men det er uvist, hvornår processen afsluttes.

Kent Holm er Velux’ SVP på området, og han har fortsat både ansvar for centrale globale funktioner og en koordinerende rolle på tværs af geografiske områder.

&Co. er Velux’ globale strategiske partner, og Carat er mediabureau på europæisk plan.