10 måneders pitch gav pote: AdPeople lander global kunde

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Sammen med Chicago design-bureau er man blevet global lead på teknologivirksomhed med over 50 mia. kr. i omsætning. Også en global dansk virksomhed er landet på kundelisten.

AdPeoples Global President, Emre Gürsoy, er ikke tilfreds med bureauets regnskab for 2012. Til gengæld er han anderledes velfornøjet med udsigterne – noget som han bl.a. underbygger med flere nye kundeforhold – heriblandt en ny stor global kunde.

Emre Gürsoy henviser til en af de store trends inden for marketing, hvor han ser bureauet som godt rustet til at spille en væsentlig rolle. Det drejer sig om sammenblandingen af teknologi, marketing og salg – bl.a. genereret af diskussionerne om big data – og det er i flere forskellige sammenhæng blevet fremført, at virksomheders marketingafdelinger står til at blive mere og mere teknologi-orienterede.

“Data og dermed teknologiforståelse trænger mere og mere ind i marketing og salg, og du ser eksempler på, at it og marketing får samme chef. Det matcher vores set-up ret godt,” siger Emre Gürsoy og fortsætter:

“Det er en trend, der vil brede sig ud til alle marketingafdelinger i de kommende år, men jeg tror, at teknologi-selskaberne vil være de første til for alvor at slå ind på den vej – og her står vi stærkt.”

To nye kundeforhold er da også at finde inden for teknologiverdenen.

AdPeople er blevet global lead på Motorola Solutions – en kunde som Emre Gürsoy har arbejdet på at lande i 10 måneder.

“Vi gik sammen med DesignKitchen i Chicago, som i forvejen havde Motorola Solutions på kundelisten. Det er et stærkt digitalt funderet designbureau, så vi supplerer hinanden godt både strategisk og kreativt. Hertil kommer, at vi har systemerne og ressourcerne til at bringe løsningerne ud i verden,” siger Emre  Gürsoy.

Motorola har solgt sine mobiltelefoner til Google, så Motorola Solutions er en it-virksomhed – men ikke en helt lille af slagsen. Den årlige omsætning er lidt over 50 mia. kr.

Ud over Motorola er også den dansk funderede virksomhed, Stibo, kommet på kundelisten. Stibo udspringer af Aarhus Stiftsbogtrykkeri, men det er selskabets afdeling for Master Data Management Systems, som AdPeople har fået på kundelisten.

“Stibo har en stærk markedsposition her, og vores opgave bliver at hjælpe dem med at vækste ude i verden,” siger Emre Gürsoy.