Adpeople vokser på det asiatiske marked

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet åbner nyt kontor i en af verdens største byer – bl.a. for at servicere en af verdens største virksomheder.

Sidste år åbnede Adpeople kontor i Shanghai, og nu har man så udvidet med et kontor i Tokyo. Det er bl.a. kunder som Unilever, der skal serviceres på det asiatiske marked.

Det første asiatiske Adpeople-kontor blev åbnet i 2008 i Singapore, og desuden har bureauet den døgnbemandede grafiske produktion i Bangladesh.

“Singapore og Kina har været vores hovedfokus, mens Japan og Indonesien er vores næste opgave,” siger COO Emre Gürsoy til Campaign AsiaPacific. Han er rejst til Asien i forbindelse med åbningen af det nye kontor.

Der er der ikke planer om en åbning her og nu i Indonesien, idet man først vil sikre en ordentlig vækst i de eksisterende kontorer.

Tokyo-kontoret ledes af Kazuhiro Kamigane, mens man i slutningen af 2012 udpegede Henry Wong som leder af Sjhanghai-kontoret. Han har baggrund hos bl.a. Digitas, McCann og Dentsu.

Ud over Unilever arbejder Adpeople for kunder som Dell, Jabra og Saxo Bank.