Af Finn Graversen finn@bureaubiz.dk

Den nye direktør er en erfaren marketing- og detailhandelsmand, og er hentet hos Dansk Supermarked.

Coop har i flere år investeret i at opbygge en netforretning, og det er et område i vækst. Det er dog også et område, hvor man har manglet en direktør i et stykke tid.

Det problem er nu løst. Coop.dk Shopping, der vedrører Non-food, har ansat Peter Gram Møller som ny kommerciel direktør, hvilket i realiteten vil være lig med ledelsen af området, da der ikke er en adm. dir. for Coop.dk Shopping.

Peter Gram Møller er hentet hos Dansk Supermarked. Han har i en årrække været hos L’easy, hvor han sluttede af med at overtage ledelsen af Wupti.com. Her fulgte han så med, da Dansk Supermarked købte Wupti.

Men det betød en flytning af selskabet fra Odense til Aarhus – og her finder man årsagen til jobskiftet.

“Jeg bor på Sjælland, og det har fungeret fint i forhold til Odense. Men jeg er ikke interesseret i at flytte til Aarhus. Jeg fulgte med i første omgang for at være med til at sikre overgangen, men tilkendegav også, at det ville være på lånt tid,” siger Peter Gram Møller og fortsætter:

“Nu har jeg så fået et nyt job inden for e-commerce og en organisation i vækst, som passer mig rigtig godt.”

Peter Gram Møller er ikke bare en erfaren retail-mand – han er også en erfaren marketing-mand efter en karriere hos både Schulstad, Ceralia og Sara Lee.

 

Kommentarer