No Zebra kom godt ind i 2017

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Nye store kunder får ledelsen til at se optimistisk på 2017 for No Zebra, der netop har fremlagt sit 2016-regnskab.

No Zebra har fået en god start på 2017 med tilgang af blandt andre Plantorama og Botex på kundesiden, og ledelsen forventer vækst i både omsætning og resultat:

”Vi har for ganske nylig lukket tre store strategiske kunder og oplever en generel stigning i efterspørgslen på at samle alle digitale aktiviteter ved et bureau. Vi kan jo levere både teknik, UX/design og digital marketing,” siger partner og adm. direktør Jesper Holm Joensen til Bureaubiz.

Han og medstifter Nicholai Hindrichsen udvidede i begyndelsen af året partnerkredsen i det godt 17 år gamle Aarhus-baserede bureau med ansættelsen af Kasper Ebsen som digital direktør.

Markante investeringer
Trods et fald på 27 pct. på bundlinjen giver en omsætningsstigning på 20 pct. i 2016 samlet set ledelsen anledning til at erklære sig tilfreds med det forgangne regnskabsår.

”Dette er tilfredsstillende set i lyset af, at der er foretaget markante organisatoriske investeringer med udgangspunkt i virksomhedens fokuserede strategi. Herunder investeringer i form af procesoptimeringer, udvidelse af produktpaletten, ydelser og nye medarbejdere,” lyder det således i ledelsesberetningen i det netop aflagte årsregnskab.

No Zebra kalder sig selv for et digitalt e-handelsbureau med speciale i datadrevet forretningsudvikling, analyse, udvikling af forretningskritiske e-handelsløsninger og 360 graders digital marketing.

Nøgletal for 2016 (i parentes 2015)
Årets resultat: 881.689 kr. (1.208.531)
Bruttofortjeneste: 14.522.638 kr. (12.543.522)
Driftsresultat: 1.234.707 kr. (1.730.474)
Antal medarbejdere: 27 (22)