Nørd og erhvervsmand godt fra start med bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Jørgen Lindegaard og Mikkel DeMib Svendsen melder om en positiv udvikling i deres bureau.

Der var ikke tale om et ubetinget lykkeligt bekendtskab med bureaubranchen, da den tidligere SAS- og ISS-topchef købte Deducta.

Men nu ser han dog ud til at have fundet formen sammen med søgemaskine-nørden Mikkel DeMib Svendsen i det nye bureau-setup, Waimea.

I hvert fald melder man nu om kundetilgang og at man er på jagt efter medarbejdere.

Bureauet har endda aflagt sit første regnskab, som dog kun er for sidste kvartal af 2014. Det gav dog et bruttoresultat på knap 900.000 kr. og et lille overskud.

Samtidig fortæller man om nye produkter og værktøjer, der lover godt for bureauet.

Der er tale om et nyt dansk rankeringsværktøj, der tillader kunderne at overvåge og benchmarke synligheden i søgemaskinerne. Waimea digital har investeret hen ved en halv mio. kroner i udviklingsomkostninger på værktøjet, som virksomheden har valgt at forære til brugerne, for at skabe en klarere forståelse af søgemaskinernes betydning for danske websites.

Allerede inden den egentlige lancering, har Waimea SEO monitor fået mere end tusinde brugere på seo.waimea.dk

På medarbejdersiden leder bureauet i øjeblikket efter folk til både produktion og salg.

Waimea Digital kan prale af store kunder som ISS, A/S Storebælt og ingeniørvirksomheden Grontmij, men også det mindre kundesegment vokser kraftigt.