Ny CEO til digitalt bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Dwarf har hentet digital director hos Dis/Play, som vil fokusere på at gøre bureauet synligt.

For omkring 7 år siden stod det digitale bureau Dwarf uden en CEO fra den ene dag til den anden, da Peter Grønne faldt ned med en paraglider og blev slemt skadet.

Bureauets strategidirektør Kim Skjoldborg trådte til som CEO, men nu vender han tilbage til rollen som forretningsudvikler og strategidirektør.

Derfor har man hentet en ny CEO udefra. Det er Thomas Sofienberg, der kommer fra Dis/Play, hvor han var digital director.

”Jeg har været hos Dis/Play siden 2013 og var rigtig glad for at være der. Men jeg kunne ikke sige nej til denne spændende udfordring, hvor der er et stort potentiale tilstede,” siger Thomas Sofienberg og fortsætter:

”Og så vil jeg gerne bruge min uddannelse i personal leadership og management, som jeg ikke har brugt de senere år og jeg glæder mig rigtig meget – og så selvfølgelig stadig arbejde med udvikling af kundernes forretning og digital transformation”.

Thomas Sofienberg har ikke tænkt sig at revolutionere bureauet for han mener, at det har flere gode kompetencer, men der hvor det kan blive bedre, er at gøre bureauet synligt samt synliggøre den værdi Dwarf skaber i samarbejdet med bureauets mange kunder.

”Vi skal ud at fortælle hvor dygtige vi er. Dwarf har tre hoveddiscipliner: Strategi, UX & design og implementering. Især på det sidste område, adskiller vi os markant fra vores konkurrenter, for det er vi faktisk p…. dygtige til. Så min opgave er at gøre omverden opmærksom på den nørdede del af Dwarf. Vi kan sætte strøm til alt og få data til at snakke sammen”.

Bureauet har eksisteret i omkring 20 år og et af argumenterne, der ifølge Thomas Sofienberg beviser, at man kan sit kram, er at en kunde som Sticks and Sushi har holdt ved lige siden starten.

”Et af tidens buzzwords er omnichannel. Det er sådanne løsninger Dwarf har lavet lang tid før det hed omnichannel, det har vi bare ikke rigtig fortalt til nogen. Vi fixer det bare. Også når det gælder Marketing Automation, som efterhånden er blevet en stor del af bureauet, med både danske og udenlandske kunder, som i sidste ende binder kunderejsen sammen.”, siger den nye CEO.

Udover at synliggøre bureauet mere, skal Thomas Sofienberg også fokusere på at ansætte flere medarbejdere til bureauet, der i dag har knap 40 ansatte. Udover front-end udviklere, design lead og .net udviklere, leder man efter en COO, der skal hjælpe Thomas Sofienberg i det daglige.

Hovedaktionær i bureauet er stadig Peter Grønne og Thomas Sofienberg får en solid partnerandel, sammen med et par andre aktionærer.