Ny marketingchef til Brødrene Dahl

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den nye marketingchef kommer med baggrund fra både kunde- og bureausiden. Hun skal opruste vvs-grossistens offline kommunikation.

Brødrene Dahl, der har vundet flere priser for omnichannel-markedsføring, bl.a. sølv ved Danish Digital Award sidste år i samarbejde med Vertica og Magnetix, skifter nu ud på marketingchef-posten.

Det er Charlotte Jantzen, der kommer fra en stilling som marketingchef i Profil Optik.

Tidligere har hun haft tilsvarende roller i Kvickly og Dagli’Brugsen.

Samtidig har hun erfaring fra bureaubranchen, hvor hun gennem 17 år har haft job som projektleder i blandt andet Propaganda-McCann, Halbye Kaag JWT og D’Arcy.

VVS-grossisten, der har 52 butikker på landsplan, ønsker med ansættelsen at opruste sin offline kommunikation.

”Brødrene Dahl har været utrolig dygtig til at skabe et omnichannel-univers, som giver kunden den samme gode kvalitetsoplevelse, uanset om han handler med os online eller i den fysiske butik. Den tankegang skal vi videreføre og styrke i markedsføringen. Der skal være en tydeligere rød tråd i kommunikationen, og frem for alt skal de kommunikationsværktøjer, vi skaber, være brugbare og give mening for medarbejderne i salgsleddet,” siger Charlotte Jantzen og fortsætter:

”Vi kan ikke sidde og tænke os til i marketing, hvad der virker ude i butikkerne. Derfor er en af min første opgave at etablere et stærkere samarbejde med medarbejderne, der står og sælger produkterne og ved noget om dem.”

Charlotte Jantzen afløser Lisbeth Smed, der er blevet marketingchef hos Flügger.

Brødrene Dahl indgår i Saint-Gobain Distribution Denmark sammen med blandt andet trælastkæden Optimera og ventilationsvirksomheden Øland.