Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Maria kommer med viden fra en virksomhed, der lige som DSB, er underlagt politiske vilkår, oveni har hun også erfaring fra bureausiden. Fotograf: Henrik Ohsten

DSB har fundet sin nye marketingchef hos TV2.

DSB’s nye marketingchef i DSB er fra den 1. marts 39-årige Maria Gry Henriksen.

Hun afløser Line Nielsen.

Maria Gry Henriksen kommer fra en stilling som medie- og udviklingschef hos TV2.

Her har hun været ansvarlig for medieplanlægning og optimering af TV2s kampagner på tværs af medier for alle TV2s produkter og kanaler.

Jan Sigurdur Christensen, der blev forfremmet til kommerciel direktør sidst i 2016, siger om ansættelsen af Maria Gry Henriksen.

”Maria kommer med viden fra en virksomhed, der lige som DSB, er underlagt politiske vilkår, oveni har hun også erfaring fra bureausiden. Så hun kommer med en dyb faglig indsigt, branchekendskab og så passer hun godt ind i DSB”.

Han fortsætter:

“Jeg glæder mig derfor til Maria begynder og kan være med til at føre det gode arbejde videre i den afdeling, hun overtager. Jeg er stolt af, at vi kan tiltrække så kompetente kræfter.”

Før TV2 har Maria Gry Henriksen været mediachef hos TV3 med ansvar for marketingaktiviteter og budgetter for alle tre kanaler.

Desuden har hun bl.a. arbejdet hos mediebureauerne Maxus Communications og OMD.

Maria Gry Henriksen er uddannet cand.merc. og har tidligere studeret og arbejdet i Hong Kong.

Maria Gry Henriksen siger om de kommende udfordringer.

”DSB er et super stærkt brand i Danmark, som det for enhver marketingpassioneret er spændende at arbejde med og udvikle. Kontakten med brugerne på alle platforme skaber muligheder for 1-1 kommunikation med kunderne på måder, som få virksomheder har mulighed for. Desuden er det et brand, de fleste mennesker i Danmark har en mening om. Der er mange følelser i DSB’s produkt, hvilket giver potentiale,” og fortsætter:

“Især med en dataorienteret marketing tilgang, kan produktet gøres meget relevant, og det ser jeg som en kæmpe styrke for DSB.”

Kommentarer