OK onlinefilm skal vække din indre sportsmand

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

Agency Spring står bag den årlige ’OK pulje’-kampagne, der søger at skabe engagement i lokale sportsklubber og –foreninger. I år udvider man konceptet med en onlinefilm.

Det er snart tid til den årlige uddeling af ’OK puljen’, som består af 20 x 5.000 kr. til de sportsklubber og foreninger, som evner at samle flest likes på Facebook. Derudover uddeler OK’s dommerkomité en ’kreativ pris’ på 10.000 kr.

Kampagnen udspilles primært på de sociale medier og på OKs 660 landsdækkende anlæg.

Som et ekstra tiltag har Agency Spring og OK i år valgt at producere en kampagnefilm. Mogens Kristensen, strategisk direktør på Agency Spring, siger at videoformatet har vist sig meget effektivt på de sociale medier.

”På mange måder er det jo en gave at få, at man ikke nødvendigvis skal forholde sig helt skarpt til sekundantallet som på tv. Det giver større frihedsgrader til det kreative, men kræver også, at vi fra starten af filmen får seernes interesse fanget” siger Mads Mikkelsen, kreativ direktør på Agency Spring, og fortsætter: ”Og den frihed har vi taget os”.

 

 

Produktionsselskabet M2Film står bag filmens eksekvering og producer Jan P. er tilfreds med resultatet:

”Jeg synes, den nye film bidrager med noget nyt til OK-fortællingen. I princippet ‘taber’ den lokale klub, hvilket hidtil har været et no-go.”

”Musikken hjælper os til at gå ud på en ”high note” og med et smil på læben alligevel. De skal nok klare sig – som de altid gør i OK-universet” siger Mads Mikkelsen.