Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Foto: Thomas Hørup Christensen

Ehrenberg har specialiseret sig i transport og turisme og her falder de to nye kunder godt ind.

Et samarbejde mellem CruiseCopenhagen, Cruise Baltic og Wonderful Copenhagen har netop set dagens lys.

I samme moment har de to business-to-business netværk inden for krydstogter valgt Ehrenberg som kommunikationsbureau. De har i forvejen en række kunder inden for turisterhvervet.

Cruise Copenhagen har samlet aktører på tværs af branchen i hele Danmark og har i altt 68 medlemmer, herunder Wonderful Copenhagen, som er strategisk partner.

Cruise Baltic har et lignende setup for hele østersøregionen.

Ehrenberg Kommunikation har fået til opgave at stå i spidsen for koordineringen og eksekveringen af internationale PR- og mediesamarbejder for begge netværk.

”Krydstogtindustrien afspejler to af de kerneområder, vi som bureau har specialiseret os inden for, nemlig transport og turisme. Tidligere på året påbegyndte vi et samarbejde med den italienske krydstogtoperatør Costa Kreuzfahrten på det tyske marked. Den globale krydstogtturisme er i kraftig vækst, og det er derfor et logisk skridt for os at udvide vores aktiviteter inden for denne sektor,” siger CEO og partner i Ehrenberg Kommunikation Allan Sonne Sørensen.

Claus Bødker er direktør i begge netværk og han siger om bureauvalget:

“I Ehrenberg Kommunikation har vi fundet et bureau med et vidtrækkende, internationalt netværk og en god forståelse for krydstogtindustrien. Deres erfaringer inden for branchen og internationale PR-kompetencer inden for turisme- og rederibranchen gør dem til en ideel partner. Ikke mindst i forhold til at styrke positionen af vores krydstogtdestinationer i Danmark og Østersøen på det internationale marked.”

Kommentarer