Om det er et kompliment – det må andre afgøre – men i hvert fald har Adfreak, der hører under Adweek, udpeget årets 10 mest flippede reklamer.
De kommer fra fire lande med USA i spidsen. Fem af dem kommer nemlig herfra, og det gælder også nr. 1.
To kommer fra Argentina – nemlig nr. 2 og 3 – mens to kommer fra England og en fra Tyskland.
Vinderen er skabt af Y&R i Chicago og handler om vold i hjemmet – “det stopper sjældent”. Se den her.
Nr. 2 er en Sony film fra Saatchi & Saatchi i Argentina.
“Er det en mand i en barnekrop – eller et barn i en mandekrop,” spørges der i teksten. Det er dog ikke afgørende, noteres det, for selvom filmen har sin charme, så virker det ikke som en særlig fed tilværelse, der skildres.
Nr. 3 er en Diesel-reklame fra Santos i Argentina, og når man siger Diesel, så er det ikke mærkeligt, at den kommer på listen. I denne film foregår der en biljagt mellem en sko og en bar røv.
Se resten af listen her