Årets bedste reklamefilm vises én gang herhjemme

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Og turen går til Aalborg, hvis man vil se alle sølv- og guldvindere samt Grand Prix’en fra årets Film Lions i Cannes.

Cannes Lions i Danmark har haft trange kår de seneste år. Den hjemlige Cannes-repræsentant, TV2, skabte i 2008 “Winners Day” med vinder-cases, indlæg samt den guldløve, som danske Saatchi & Saatchi aldrig nåede ned til Cannes i tide for at indkassere på scenen.

2009-arrangementet havde skruet yderligere op for ambitionerne, men blev aflyst p.g.a. manglende tilmeldinger, og siden har TV2 i stedet blot brugt den løbende Cannes-udstilling som en del af rammerne for stationens Mediatalk-arrangement i november, hvor man bl.a. lancerer næste års priser.

Alligevel er der mere Cannes-guf at hente i år, for Erhverv Norddanmark præsenterer sammen med TV2 og BioCity Aalborg et “Cannes 2011”.

Aalborg-arrangementet finder sted torsdag den 3. november fra 7.30-10.00 og rummer – udover morgenmad og muligheden for en snak med både TV2 og Dansk Reklame Film – halvanden time med alle sølv- og guldvinderne samt Grand Prix-vinderen, Nikes “Write The Future”, i Film Lions-kategorien ved årets Cannes festival.

Erhverv Norddanmark, der er landets største og ældste erhvervsorganisation af sin art (ca. 500 medlemmer og grundlagt i 1431 som et købmandslaug), afholdt et lignende arrangement for fem år siden, men hensigten er at gøre Cannes-filmvinderne til en årligt tilbagevendende begivenhed.

Billetter kan købes her.