Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Radio- og tv-nævnet gentager sit EU-udbud om analogt tv-stop, og ved fristens udløb gik de fem bydere fra første omgang igen. Ny i feltet er Bergsøe4 i selskab med Mindshare.

Det var med et skær af deja-vu over det, da Radio- og tv-nævnet i dag åbnede – eller rettere: genåbnede – tilbuddene på 50-millioners kampagnen, der skal informere danskerne om overgangen fra analoge til digitale tv-signaler.

Udbuddet gik i første omgang om, fordi de fem oprindelige tilbud ikke kunne accepteres. Efter en ny runde, der blev indledt 25. april, har de samme fem bureau-konstellationer meldt sig på ny – denne gang med en ny konstellation, der vover pelsen: Bergsøe4 og Mindshare.

Udbudsmaterialets vilkår og betingelser har mødt stærk kritik fra bureauerne, bl.a. har DRRB-direktør Bjørn Karsholt karakteriseret det som Årets Gyseligste Udbud.

Det andet udbud, der bortset fra tidsfristerne er identisk med det første, omfatter tilbud fra følgende bureauer og såkaldte konsortier:

  • Konsortiet Public Sense bestående af SorensenS, Lystrup Kommunikation, Nordisk Kommunikation og Lotte Svendsen
  • Konsortiet Advice og Metaphor Reklamebureau
  • Brancheforum Digitale Medier
  • Halbye Kaag JWT
  • Konsortiet bestående af TBWA (kommunikation), OMD (media), Effector (PR), Epinion/Capacent (analyse) og Nordisk Film (medier)
  • Konsortiet Bergsøe4 og Mindshare

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Radio- og tv-nævnets formand, Christian Scherfig.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club