Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Heyday er desuden ved at forlade begrebet digitalt bureau. På flere nye kunder arbejder man bredere med aktivering og man er full-service hos en enkelt.

I denne tid er det tre år siden, århusianske Heyday begyndte sine aktiviteter. Starten blev fornuftig men ikke prangende – til gengæld er der på det seneste kommet fart på.

“Det er ikke mange måneder siden, vi sad 10 mand. Nu er vi 17 og inden sommer vil vi være oppe på omkring 20,” siger strategisk direktør og partner Anders Lorentz.

Han ejer bureauet sammen med Ditte Rønn, og de kender hinanden fra Kunde & Co.

Væksten hænger bl.a. sammen med ankomsten af en række nye kunder.

Tulip kom til allerede sidste år gennem arbejde med Gøl, men i starten af i år var bureauet så involveret i Steff Houlberg. Herudover kan bureauet nu skrive Raadvad og Kelsen på kundelisten. På alle disse tre kunder er man involveret i ikke bare digitale projekter men mere bredt i en mere klassisk bureauydelse som aktivering.

Desuden er Heyday også blevet bureau for BtB-virksomheden Vikan, der arbejder med high-end rengørings- og hygiejne-produkter.

“Her er vi faktisk full-service,” siger Anders Lorentz og fortsætter:

“Vores udgangspunkt er de nye medier. D.v.s. at koncepterne udtænkes på deres præmisser, men herefter er det for os helt naturligt at tænke hele paletten rundt og involvere alle de medier, der er nødvendige for at løse opgaven.”

Den tænkning ligger også til grund for rekrutteringen af nye medarbejdere.

“Vi vil gerne tiltrække nogen af de nye unge digitale talenter, men herudover går vi efter folk med en mere bred erfaring med at arbejde på et bureau. Desuden arbejder vi på at udvikle kompetencer, så vores medarbejdere ikke bliver for specialiserede. Det giver os flere strenge at spille på i forhold til at sætte et hold,” siger Anders Lorentz.

Med den hurtige vækst er bureauet faktisk ved at nå det mål, som han og Ditte Rønn har for størrelse.

“En så hurtig vækst giver nogle udfordringer, som der skal være tid til at arbejde med, og så må vi herefter se, hvordan tingene udvikler sig. At blive større end 20-25 mand stiller nogle helt andre krav, og derfor skal det overvejes, før vi bevæger os videre,” siger Anders Lorentz.

Nøgletal for Heyday

  • Bruttoavance 3,3 mio. kr.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 471.429 kr.
  • Lønandel 60,9
  • Resultat af primær drift +0,605 mio. kr.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz. Forrige regnskabsår er det første og for mere end et år. Derfor ingen sammenligning.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club