Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

På det traditionelle marked vil ingen binde sig. Men på jobmarkedet kan det være en fordel at gøre det.

Mens indgåelse af årsaftaler på det traditionelle reklamemarked er på vej mod et historisk lavpunkt – ingen vil binde sig – så lyder meldingen nu, at det på jobmarkedet tværtimod kan betale sig at lave aftaler med medierne.

Det vurderer adm. dir. Sussi Bergh fra Promedia, der er specialiseret i employer kommunikation.

“Jobmarkedet er som bekendt dykket kraftigt, og jobmedierne er presset. Promedia bliver i øjeblikket kontaktet af jobmedierne med tilbud om fordelagtige rabatter på medieindkøb. Hvis man ved, at man har et rekrutteringsbehov i det kommende år – hvilket f.eks. er tilfældet hos det offentlige – så kan man opnå fordele ved at indgå aftaler. Ikke kun i form af lave priser men også i form af at få andre platforme i spil på attraktive vilkår. Medierne mangler jo annoncer alle steder”, siger Sussi Bergh og tilføjer:

“I modsætning til det traditionelle marked kan man ikke afvente en forhandlingssituation, hvis man har brug for at rekruttere. Derfor risikerer man at komme til at betale listepriser eller tæt på, hvis man køber ad-hoc”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club