Af FiG

Firmaets chokoladebars har fået et nyt design, der skal gøre det tydeligere, hvad produkterne indeholder.

Toms har flere klassikere blandt sine chokoladebarrer, men sortimentet er udvidet, og det er ikke alle, hvor det åbenbart er lykkedes, at få emballage-designet til at stå lige klart.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Fireball, der har skabt et nyt design og en ny kampagne for de forskellige chokoladebars fra Toms.

Toms marketingchef, Kirsten Verhaegh fortæller i pressemeddelelsen:

“Efter at have testet vores produkter, opdagede vi, at rigtigt mange tilkendegav, at de havde svært ved at se, hvad de egentlig fik, når de købte en bar fra Toms. Yankie er kendt og elsket af mange, mens Holly, Guld Karamel Bar, Skildpadde Bar og den nyudviklede Yankie Lakrids Bar havde brug for bedre afkodning og et look, der virkelig ville stå frem i butikken.”

Det fremhæves desuden, at det nye design har en klar linje tilbage til de originale bars, og at den nye emballage skaber en synlig produktappeal på hylden uden at gå på kompromis med det allerede etablerede kendskab.

Med udgangspunkt i det faktum at chokoladebarer mest bliver spist på farten, har Fireball desuden udarbejdet en kampagne, der er målrettet outdoor-, avis- og mobilplatformene med temaet; Turen bliver bar’ bedre med Toms.

Budskaberne er designet, så de svarer til målgruppens aktiviteter, netop der hvor kampagnen kommer til at køre. Sidder folk fx med avisens kultursektion lyder budskaberne “Bioturen bliver bar’ bedre med Toms” og “Byturen bliver bar’ bedre med Toms”.

Toms Guld

 toms skildpadde

Toms Holly

toms yankie org

toms yankie lakrids

Kommentarer

  1. Så skarpt og præcist fortalt at hverken emballagedesign eller kampagneelementer er nødvendige at vise

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club