Der er er rift om alle opgaver i bureauverdenen i disse tider. Og odds var noget nær de vørste, da Facebook skulle vælge foretrukne konsulenter og udviklere til platformen. Chancen for gevinst var ca. 1 til 21.000.
Facebook valgte nemlig 48 udviklere, og der er mere end én million udvikere fordelt på godt 180 forskellige lande. Og kun 12 konsulenter uden for USA har fået stemplet som foretrukne. Den udenlandske konsulent-andel på 25 pct. skal ses i forhold til, at 70 pct. af Facebooks 400 mio. brugere skal findes uden for USA.
“Og trods den udbredelse, som Facebooks nyder i stort set samtlige Skandinaviske lande, har vi også noteret os, at vi er den eneste Facebook godkendte virksomhed i Skandinavien, hvilket vi naturligvis er stolte af, men på sin vis også undrer os over,” skriver adm. direktør i Komfo, Rasmus Møller-Nielsen, i en udtalelse.
Han ser den eksklusive udvælgelse som en foreløbig kulmination på arbejdet med at formidle den egentlige værdi af perspektiverne i danskernes foretrukne sociale netværk.
“Facebooks udbredelse gør, at man nu kan tale om en egentlig personliggørelse af internettet i en mere bred forstand – altså at det med Facebooks succes også er blevet et aktuelt tema for Hr. og Fru Jensen. Denne personliggørelse kan være skabe et skred i forholdet mellem kunde og virksomhed, som har interessante konsekvenser for virksomhedens ageren online. Flere og flere er vant til at søge informationer om virksomheden og dens produkter online. Personliggørelsen af Internettet gør det muligt for os alle at søge informationer hos hinanden og vores venner. Denne trend, som har været undervejs i mange år, har for alvor fået luft under vingerne hjulpet af Facebook,” skriver Rasmus Møller-Nielsen.