10 års bureausamarbejde får lagt 3 år oveni

Peter Engholm,
journalist

Oven på et ekstraordinært travlt år forlænger Continental Dæk med sit danske bureau.

Continental er hovedsponsor for Tour de France, så da Grand Depart fandt sted i Danmark i sommer, havde Continental Dæk Danmark et af sine mest travle år nogensinde.

Det har været ”brand-aktivering på højt niveau og i et hidtil uset tempo”, noterer en pressemeddelelse, og Continentals danske hovedkontor fik bl.a. bistand af sit PR-bureau gennem de seneste ti år, Lindskov Communication.

Og nu belønnes indsatsen med en treårig forlængelse af samarbejdet. Adm. direktør Georg Nielsen, der har stået i spidsen for Continental Dæk Danmark i godt 18 år, siger:

”Til daglig har vi travlt. Men med Tour de France lagde vi lige mindst 30 pct. energi og kreativitet oven i. Derfor er det rart, at vi har samarbejdspartnere omkring os, der både kan tage bjergetaper, lange stræk og spurter sammen med os.”

Han tilføjer:

”Formålet med PR er ikke alene at komme i ugeaviser, dagblade, i fagmedier og på tv, så vi fastholder markedets og forbrugernes kendskab til os, men drejer sig også om at understøtte vores image og profil, så vi også er kendt for et bredere engagement i samfundet end blot dæk og teknologier.”

Lindskov Communication var et ungt bureau på blot et år, da det blev hyret som Continentals danske PR-bureau i 2012. I dag tæller bureauet 20 medarbejdere og har en række faste samarbejdspartnere omkring sig, så det nu kan kalde sig et fullservice-bureau inden for PR, Public Affairs og marketing.

Bureaudirektør Catrine Eisenreich siger:

”Continental kom til som en af vores første store kunder. Siden har vi bl.a. haft fornøjelsen af betjene store koncerner som Visma, GK, Attendo, Azets og Coor, hvor de fleste trods direktør- og medarbejderskift er hos os endnu. Men samarbejdet med Continental er helt unikt, og vi ser frem til at fortsætte den fagligt spændende og personligt givende rejse sammen med dem.”