De 10 mest kreative brands og kampagner i 2017

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Gunn 100 rapporten viser de i alt 100 mest award-vindende kreative brands og kampagner i 2017. Se dem her.

Gunn 100-rapporten viser de 100 mest award-vindende kreative brands og kampagner i verden i det foregående år.

Kampagnen Meet Graham for Transport Accident Commision, der skal skabe opmærksomhed og forebygge biluheld topper årets Gunn-liste.

Som nummer 2 er Fearless Girl, statuen af en trodsig pige, der nedstirrer Charging Bull-skulpturen, som står på Wall Street. Den er lavet i forbindelse med den internationale kvindedag, og skabte røre i debatten om kvindernes ligestilling i USA.

Se verdens 10 mest kreative kampagner her:

1. Meet Graham for Transport Accident Commission af Clemenger BBDO fra Melbourne.

2. Fearless Girl for State Street Global Advisors af McCann fra New York.

3. Child Replacement Programme for Pedigree af Colenso BBDO fra Auckland.

4. Evan for Sandy Hook Promise af BBDO fra New York.

5. Endless Possibilities for Getty Images af AkmapBBDO fra Sao Paulo.

6. The Field Trip to Mars for Lockheed Martin af McCann fra New York.

7. We’re The Superhumans for Channel 4 Paralympics af  4Creative fra London.

8. Landcruiser Emergency Network for Toyota af Saatchi & Sattchi fra Sydney.

9. Nike Unlimited Stadium for Nike af BBH fra Singapore.

10. Like My Addiction for Addict’Aide af BETC fra Paris.

Gunn 100-rapporten indeholder desuden en undersøgelse af de 100 mest kreative brands.

Her indtager Nike for femte gang førstepladsen. Herefter følger bl.a. Volkswagen, IKEA og Getty Images.

Se verdens 10 mest kreative brands her:

 

Der er også nogle danske bureauer på listen. &Co ligger på en 21. plads med to annoncer – All that we share for TV2 og The DNA Journey for Momondo.

&Co for TV 2 med ‘All that we share’.

&Co for Momondo med The DNA Journey. 

Yderligere ligger Lego på en 41. plads, mens TV 2 ligger som nr. 50 på top 100 over de mest kreative annoncører.

Gunn 100 er en undersøgelse af, hvilke brands og kampagner der er år 2017s mest kreative. Undersøgelsen er udarbejdet ved at analysere omkring 40 af verdens internationale, regionale og nationale kreative awardshows.

Se mere om rapporten her